Aviseringar
Rensa alla

Utskriven från skola, hjälp!


zent
 zent
Ämnesstartare

Hallå.

Vet inte riktigt hur jag ska börja men, som rubriken lyder jag har blivit utskriven från min skola pga av för hög frånvaro. Jag mår dåligt utav detta för jag vet att det är viktigt med skola och mina föräldrar tycker självfallet att skola är jätteviktigt och dem är besvikna på mig. Jag vet att allt är mitt fel och jag känner mig sjukt dum nu när det väl har hänt. Hur tar jag mig tillväga för att söka in på IV programet nästa termin/år igen?

Men samtidigt som jag vill gå skola och ha en utbildning känner jag att det är jobbigt, om jag nu skulle gå in på IV programet igen nästa år skulle det betyda att jag är 18 år gammal och blir minst klar med mina betyg när jag är 19 år. Ni kan göra räkningen själva, jag är alltså 23 år om jag nu tar studenten. Finns det någon gräns på ålder när det kommer till gymnasiet?

Finns det något enklare sett att plugga någon utbildning?


   
Citera

folkhögskola är väl vad studievägledare rekommenderar personer som du. Gymnasiet får du börja senast det år du fyller 19, och föräldrar är försörjningsskyldiga under din gymnasietid, dock längst till du fyller 21. Jag blev själv utskriven förra terminen men fixade det nu genom att byta skola. går nu tvåan och allt funkar fint. hade jag inte fått den här möjligheten hade jag mest troligt sökt till folkhögskola.


   
SvaraCitera

folkhögskolor, enligt min förra syv, "bryr sig mer om sina elever" än gymnasieskolor, så vill man bli respekterad som person ska man dissa gymnasiet. Sa min förra syv, i stora drag.


   
SvaraCitera

Börja folkis, nackdelen är att betyg från folkis är inte lika värt som gymnasiets


   
SvaraCitera

och fördelen är att du med större sannolikhet orkar få betygen


   
SvaraCitera