Aviseringar
Rensa alla

Utslängd.


Ämnesstartare

Yea, då har man blivit utslängd, var väl bara en tidsfråga.
Och jag är inte längre deras son, mina föräldrar vill inte veta av mig.
Varför? hamna nästan i ett slagsmål igår med min pappa mamma kom emellan som tur var. jag orkar inte dra upp varför allt det där hände, det blir jobbigt.
men iaf, de var ganska snälla så de gav mig en månad på mig att flytta, 13 mars ska jag vara ute, eller som min pappa sa "hittar du ingen lägenhet eller nått så får det bli trappuppgångar för dig" detta sa han precis efter att jag kom in till honom och skulle be om ursäkt för igår jag tog på mig allting, att allt va mitt fel men det brydde han sig inte om, han sa att jag inte ens behöver be om ursäkt, jag förstör deras liv säger dem.

Ganska märkligt ändå, jag har alltid gillat min familj, stabil familj, vi har liksom allt man kan önska sig.
och så händer det här... fan. men... äh... helvete jag vet fan inte vad jag ska skriva... det var kul att tillhöra en underbar familj.

Jag har till 13 mars på mig att flytta, sen blir det trappuppgångar, driva runt hos mina vänner, sova ute... kul!
Jag äger ingenting, inte ett jävla kuk öre, hur ska jag överleva? jag tror faktiskt att jag kommer göra väldigt dumma saker, helvete.
Men iaf, mycket diskussions underlag känner jag, men helvete jag var fan bara tvungen att skriva av mig, för jag har aldrig känt en sån här hopplös känsla.
Allt jävla skit händer just nu, alla mina närmsta vänner har flyttat ifrån mig, jag menar verkligen ALLA.
Jag vet nu iaf vad ensam betyder, en sån här ensamhet känsla har jag fan aldrig känt, hopplös och ensam.

En fråga har jag iaf, hur snabbt tror ni att soc kan fixa en lägenhet? för jag måste ju fan ha någonstans att bo!!!!
och till er som säger att jag ska kontakta soc så har jag redan gjort det å ska dit på måndag, men jag vill ändå veta vad ni tror... jag måste få hopp, en liten jävla livsgnista iaf.

[sad][n]


   
Citera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Är du både arbetslös och skollös?


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? Om du är 18 så får du börja jaga runt och leta tim vikariat. Det brukar alltid behövas på ett eller annat ställe, i vården, på mataffärer när dom får leverans etc. Fixa dig ett bankkonto med så dom kan sätta in pengar (jag skriver det här i förutsättning att du är 18).

Om du lever sparsamt och hittar en billig lägenhet så kan du leva på 2000 kr + kostnaden för en månadshyra. Det blir mest nudlar förstås och inga fester.

Om du är under 18 så vet jag inte.


   
SvaraCitera

Gå till socialen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritinkin:

Hur gammal är du?

21.

Bluff:

Är du både arbetslös och skollös?

Japp, jag pluggar men får inga pengar.

KamikazeTomten:

får du börja jaga runt och leta tim vikariat.

Jag gör det, men jag har inte fullständigt gymnasiebetyg, jag har jagat jobb men aldrig fått nått.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Jag gör det, men jag har inte fullständigt gymnasiebetyg, jag har jagat jobb men aldrig fått nått.

Du har både varit på AMS och/eller presenterat dig för olika ställen och gett ett gott intryck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Du har både varit på AMS och/eller presenterat dig för olika ställen och gett ett gott intryck?

Japp, tar t.o.m ur mina piercingar som syns, döljer tatueringar, och jag är riktigt grym på att smöra på ett bra sätt. men jag får aldrig nått, har fått ett jobb på 2 år å det varade i 10 veckor bara, först dumpa flickvännen mig sen fick jag sparken, riktigt flyt jag har.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

21.

Då borde du inte ha några problem att få hjälp av socialen.


   
SvaraCitera

gud va jobbigt[sad]
hoppas verkligen att allt ordnar sig...jag menar det verkligen...håller tummarna för dig. Lycka till[love]
men du...vad hände mellan dig och dina föräldrar egentligen? du behöver inte svara om du inte vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritinkin:

Då borde du inte ha några problem att få hjälp av socialen.

Får hoppas att dem skyndar sig bara.

EnBajsFärgadSvenne:

vad hände mellan dig och dina föräldrar egentligen?

Jag kom hem på natten, jag var berusad, så kom farsan in i köket för han hörde mig, så sa han bara "Vad gör du" ungefär jag sa att jag gjorde mat, men det gick inte bra, sen så säger han "har du rökt nu igen? är du hög nu?" å då blev jag fly förbannad, så kom mamma å bla bla bla bla ungefär så starta det


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

ag var berusad

men varför blev han så jävla arg för det?
det är väll nått vanligt eller?[shake]


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

soc

vet inte riktigt hur snabbt det skulle gå, som jag fattat det är föräldrarna skyldiga att ta hand om barnen tills dem fyller 20, dock hörde jag 21 för en vecka sedan, sen får ju barnen klara sig själva, förutom om föräldrarna är så shyssta att de ställer upp.

men soc kan vara rejält sega ibland o rejält snabba ibland.

annars kan du ta ett samtal med din far när både du och han har lugnat ner er och kan snacka som två vuxna personer [y]

annars är det ju bara o skaffa jobb o sluta vara berusad [wink]

good luck mate


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnBajsFärgadSvenne:

men varför blev han så jävla arg för det?
det är väll nått vanligt eller?

Jag har supit en del å stört, men de senaste månaderna har jag fan inte supit alls mycket. men farsan är gammal alkis, eller aa nykter alkoholist sen 20 år tillbaka ungefär vilket gör att han inte gillar alkohol så mycket...... vad fan gör jag, sitter jag här å försvarar min pappa som inte vill ha mig som son, nä fy fan.

Lav89:

annars kan du ta ett samtal med din far när både du och han har lugnat ner er och kan snacka som två vuxna personer

Har försökt det redan, jag bad om ursäkt, tog på mig allt, men han var bara iskall, å när han väl bestämt sig för en sak... då är det så.

Lav89:

annars är det ju bara o skaffa jobb o sluta vara berusad

hehehehe, sanning, jag har försökt tusen gånger, men det går fan inte... att få jobb alltså! nykter kan jag vara [smile]

Lav89:

rejält snabba ibland.

får hoppas på det [bigsmile]


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

å när han väl bestämt sig för en sak... då är det så.

slå honom mellan bena så vet han vem som är bossen [wink]

NUJÄVLARR:

att få jobb alltså!

är väl svårare nuförtiden, men ett städjobb brukar kunna fixas lätt.. gå bara till ngt valfritt företag o fråga om de vill ha städhjälp för en billig slant [bigsmile]


   
SvaraCitera