Aviseringar
Rensa alla

utslängd bor på gatan söka soc?


Ämnesstartare

Hej, just nu är jag utslängd från mitt inneboende där jag bode ett par månader pga att jag flytta 20 mil uppåt och sa upp min lägenhet.. Jag söker lägenhet här uppe förfullt och får inte napp.. Skit samma, kan jag söka soc? Har fast inkomst från f-kassan ca 8000kr månaden.. Kan soc hjälp mig tills jag hittar lägenhet själv eller är jag helt rökt?  Har ingen familj eller släkt att vända mig till för hjälp.. Och inga vänner som ställer upp.. Hjälp vad ska jag göra? Har inga pengar förens den 20e så kan inte hyra hotell rum... / Patrik


   
Citera

Gå till socialen. Beroende på kommun skall socialen kunna erbjuda jourhem, vandrarhem och i enstaka fall lägenheter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men jag har ju inkomst? har hört från folk att man ej kan ansöka om soc lägenhet pga fast inkomst.. Dock är jag bara 19 år så soc måste kunna hjälpa mig.


   
SvaraCitera

Du skall få hjälp ändå. Om inte slå upp tält utanför soc kontoret och ring dit media. Tro mig det funkar.


   
SvaraCitera

sitter du på gata och skriver???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja dom som undrar har jag sovplats tills på tisdag... Jag har knappt kläder eller mat. Har foppatofflor som skor.. Och min familj är missbrukare och bor på annan ort ca 40 mil härifrån.. Och nu är det verkligen akut måste få något boende innan veckan är slut klarar inte av att bo ute i kylan. Så vart ska jag vända mig? Socjouren har inte öppet här jag bor och soc öppnar på tisdag tror jag? Någon idé? // Patrik


   
SvaraCitera