Aviseringar
Rensa alla

Utslängd vid tjugo.


Ämnesstartare

Är det någe mer som kommer att bli utslängda vid tjugo? Farsan sa att han skaffade lägenhet runt den åldern och att han inte kommer att försörja mig efter det. Har någon nycklar till kloakerna, och var kan man hänga förutom i tunnelbanan som hemlös? Jag bor i Stockholm


   
Citera
Åtta

Är du tjugo år gammal måste du väl ändå kunna försörja dig själv på ett eller annat sätt? De flesta flyttar väl ändå hemifrån vid 18, ungefär?


   
SvaraCitera

3vlig farsa


   
SvaraCitera

förklara för honom att det inte finns några bostäder


   
SvaraCitera

urinsoda:

Är det någe mer som kommer att bli utslängda vid tjugo? Farsan sa att han skaffade lägenhet runt den åldern och att han inte kommer att försörja mig efter det. Har någon nycklar till kloakerna, och var kan man hänga förutom i tunnelbanan som hemlös? Jag bor i Stockholm

pluggar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag flyttade hemmifrån när jag var 18 och har försörjt mig själv sen dess


   
SvaraCitera

Just Stockholm (och Göteborg, Uppsala osv) är ju inte direkt kända för att pressa priserna på bostäder. Och de kan inte heller besvara efterfrågan på bostäder. Därför:
1. Ska du nödvändigtvis bo kvar i Stockholm, ställ dig i bostadskö direkt, nu, på momangen.
2. Annars, flytta till en annan stad där det finns gott om billiga bostäder, sök ett jobb eller börja plugga.

Det är ändå ganska rimligt att man börjar på att röra sig hemifrån när man är 20.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

pluggar du?

Ja men det går åt helvete, har ig varningar i alla ämnen utom typ två än så länge, sista året på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekwall:

jag flyttade hemmifrån när jag var 18 och har försörjt mig själv sen dess

du har ju en utbildning, har inte jag.


   
SvaraCitera

Gnäll gnäll, vid 20 är man vuxen, finns föräldrar som slänger ut sina ungar innan dess


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Är du tjugo år gammal måste du väl ändå kunna försörja dig själv på ett eller annat sätt? De flesta flyttar väl ändå hemifrån vid 18, ungefär?

Ja du, jag har inte hittat ett endaste jobb än så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gnäll gnäll, vid 20 är man vuxen, finns föräldrar som slänger ut sina ungar innan dess

Jag försöker dock hitta kontakter, mer som än förberedelse än gnäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

3vlig farsa

Haha han bjuder på öl så ibland är han just.


   
SvaraCitera

Flytta till ort där det är lättare att få tag på bostad.


   
SvaraCitera
Åtta

urinsoda:

Ja du, jag har inte hittat ett endaste jobb än så länge.

Inte jag heller, och jag har ändå inte bott hos mina föräldrar på två år. [party]


   
SvaraCitera