Aviseringar
Rensa alla

Utslängd vid tjugo.


Ämnesstartare

Åtta:

Inte jag heller, och jag har ändå inte bott hos mina föräldrar på två år

Går du på bidrag eller kompisar?


   
SvaraCitera

urinsoda:

Jag försöker dock hitta kontakter, mer som än förberedelse än gnäll

Om inte alla envisades med att bo i sthlm så finns dt bostäder.,i Fagersta tex är lägenheterna nästan aldrig dyrare än 5000.
Om jag var i akut behov av bostad skulle jag överväga att flytta långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om inte alla envisades med att bo i sthlm så finns dt bostäder.,i Fagersta tex är lägenheterna nästan aldrig dyrare än 5000.
Om jag var i akut behov av bostad skulle jag överväga att flytta långt.

Jo, men om man är beroende av saker så är det inte så enkelt, jag har inte nämnt alla detaljer, vilket var ganska idiotiskt, eftersom att jag inte vill ha tips om vart man kan hitta bostäder.


   
SvaraCitera
Åtta

urinsoda:

Går du på bidrag eller kompisar?

Varken eller. Jag tog studenten i våras, sen sommarjobbade jag i två månader och har sedan levt på det.


   
SvaraCitera

urinsoda:

Jo, men om man är beroende av saker så är det inte så enkelt, jag har inte nämnt alla detaljer, vilket var ganska idiotiskt, eftersom att jag inte vill ha tips om vart man kan hitta bostäder.

Dröjer dt länge innan du är 20 så behöver du inte dt nu men dt tar år att stå i en bostadskö men vill du hellre bo i en kloak så[rolleyes]


   
SvaraCitera

Nej. har tack o lov en förstående mor. Även fast hon går mig på nerverna.


   
SvaraCitera

Åtta:

De flesta flyttar väl ändå hemifrån vid 18, ungefär?

Nu fick jag dåligt samvete [sad]


   
SvaraCitera

urinsoda:

Ja du, jag har inte hittat ett endaste jobb än så länge.

Skulle du passa i modellbranchen?


   
SvaraCitera

Åtta:

Är du tjugo år gammal måste du väl ändå kunna försörja dig själv på ett eller annat sätt? De flesta flyttar väl ändå hemifrån vid 18, ungefär?

Jo, och vissa idioter tror ju att det är skitlätt att få lägenhet. [y]


   
SvaraCitera
Åtta

Geigermätare:

Jo, och vissa idioter tror ju att det är skitlätt att få lägenhet. [y]

Skitlätt är det verkligen inte. Men det är heller inte omöjligt.


   
SvaraCitera

Åtta:

Skitlätt är det verkligen inte. Men det är heller inte omöjligt.

Förutsatt att du inte tänkt plugga vidare på högskolan då, för då har du inte råd att ta vad som helst, då måste du hitta billigt boende.


   
SvaraCitera
Åtta

Geigermätare:

Förutsatt att du inte tänkt plugga vidare på högskolan då, för då har du inte råd att ta vad som helst, då måste du hitta billigt boende.

Vilket heller inte är omöjligt så länge man är beredd på att inte bo mitt i stan.


   
SvaraCitera

Under föräldrabalken tror jag att dina föräldrar är skyldiga att se till att du har någonstans att bo, typ hemma hos dem tills du är 21 så länge du pluggar. Pluggar du inte kan de slänga ut dig när du är 18.

Jag är inte säker på det här, men kolla det och hänvisa till den för att få ett extra år.. [cool]


   
SvaraCitera

Åtta:

Vilket heller inte är omöjligt så länge man är beredd på att inte bo mitt i stan.

Nej men då hamnar man ju i "incesthålor" som vissa så snällt kallar det. [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Geigermätare:

Nej men då hamnar man ju i "incesthålor" som vissa så snällt kallar det. [wink]

Inte nödvändigtvis. När jag gick i gymnasiet så bodde jag på kuben (typ 2-2½km från centrum) och levde på studiebidrag + inackorderingsbidrag (totalt 2700 kronor, tror jag), och det funkade rätt bra.


   
SvaraCitera