Aviseringar
Rensa alla

UTVÄXT! :c


Ämnesstartare

Hejsan.
Har då bestämt mig att jag ska låta mitt hår växa ut (naturliga hårfärg) då jag under nått år har misshandlat det med blekningar och för mycket plattande. Det är väl just färgningen som har slitit sönder det.

Har inte färgat det på..snart åtta månader och det börjar se förjävligt ut nu då en stor del av håret är platinablont och kanske 1/3, 1/4 är mööörkblont.

Någon som också låtit sitt hår växa ut helt och hur faan stod ni ut? Lite tips kanske för vad man kan göra för att det ska se less..fult ut. Har funderat på att slinga utväxten men då känns det lite back to square one again.

utvaxt.JPG


   
Citera
Åtta

Klipp av det!


   
SvaraCitera

mössa


   
SvaraCitera

man kan ju färga håret mörkblont först så blir utväxten mindre tydlig...


   
SvaraCitera

Daaaaah.
Färga det blonda håret i din naturliga hårfärg, sen slutar du färga håret.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

framtidstron lever:

Färga det blonda håret i din naturliga hårfärg, sen slutar du färga håret.

Detta.

Eller bara klipp av det som är blekt. Är ju enda sättet som det slitna kommer att försvinna.


   
SvaraCitera

ewwwwww


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

man kan ju färga håret mörkblont först så blir utväxten mindre tydlig...

Hmm ja, får nog köra på att färga mörkblont då. Lite svårt att hitta den nyansen bara.. någon som kan tipsa om en bra/snygg man kan köpa?? [y]


   
SvaraCitera

monday:

Hmm ja, får nog köra på att färga mörkblont då. Lite svårt att hitta den nyansen bara.. någon som kan tipsa om en bra/snygg man kan köpa??

nej pga har samma plan själv
hittade en billig som såg nice ut i min mataffär
ska färga med den nån gång
har just nu rödblond toning i håret, ska se om den verkar vilja gå ur först


   
SvaraCitera

Som dom flesta sagt, färga till din naturliga hårfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svinrädd för att de ska bli grön-aktigt när man färgar det hemma men hittar kanske rätt hårfärg..ska leta lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har färgat det och första gången blev det lite..skogsträsk-greenish men efter jagfärgade en gång till är det numera ungefärsom utväxten.. lite ask/ljusbrun/blont..


   
SvaraCitera

WT[love]
Vill också se ut så.


   
SvaraCitera

därför ska man inte färga håret[no-no] aldrig gjort i hela mitt liv är det så hemskt att ha sin original hårfärg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

WT[love]

ja alla har ju sin egen definition av det ordet.

Paranormal_Cannabis:

därför ska man inte färga håret[no-no] aldrig gjort i hela mitt liv är det så hemskt att ha sin original hårfärg?

Nä jag ångrar ju det nu. men var 14 då. man är ju lite identitetssökande och vet inte vad man gör [cute]


   
SvaraCitera