Aviseringar
Rensa alla

Utvandrare


Lounge
Ämnesstartare

Tickstart:
Ska nog flytta, det här landet är ju skräp på alla sätt och vis. Men kommer ju hälsa på igen förstås.

vart vill du flytta då tickis?

time:

Ja, är 90% säker. Överväger att ta studieuppehåll och flytta dit typ en gång i veckan, hehe. 

men åh kul! vill du plugga där eller jobba, till en start? new york ellö?


   
SvaraCitera

Lounge: vart vill du flytta då tickis?

USA +_+ 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Tickstart:

USA +_+ 

fan fett. vart? vad är planen?


   
SvaraCitera

Lounge:

nemas problemas!

Men jag tycker ändå att det blir missvisande att kalla det en hög siffra. Är det inte naturligt att människor flyttar mer i takt med ökad globalisering? Formuleringen antyder att det finns något speciellt eller märkligt med antalet, men jag kan inte se att så är fallet. Det finns inget enskilt trendbrott eller så.

OBS: Du får göra vad du vill med denna kritik, jag hävdar inte att den är avgörande för din presentation av ämnet utan detta var bara vad som fångade min uppmärksamhet när jag läste tråden.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Lounge: Njaaa.. mjöö...asså..kanske..vet int.. tror int.. eller aa hm

Mest rättvisande... varken ja eller nej.. men öppen för förslag så att säga.


   
SvaraCitera

hmm o den siffran ä inte flyktingar som nekats asyl???


   
SvaraCitera

handendärnissen:
hmm o den siffran ä inte flyktingar som nekats asyl???

Siffran avser nog svenska medborgare eller åtminstone folk med uppehållstillstånd. Bygger på folkbokföring, anmäld flytt osv.


   
SvaraCitera

Lounge:

fan fett. vart? vad är planen?

x) äh men har ingen plan väl 🙁 Kommer nog ej hända


   
SvaraCitera

Lounge:
fan vad fancy. hur skulle du gå tillväga i london för att nå den?

Jodå, väldigt fancy. Finns en filmskola där som har bra kontakt med industrin, så ska kanske söka ditt om jag planerar att följa min dröm. Först så ska jag jobba lite.


   
SvaraCitera

användarkontot:

Siffran avser nog svenska medborgare eller åtminstone folk med uppehållstillstånd. Bygger på folkbokföring, anmäld flytt osv.

aha "nog" dom räknar ju in dom väldigt ofta o då blir ju siffran hög 


   
SvaraCitera

handendärnissen:

aha "nog" dom räknar ju in dom väldigt ofta o då blir ju siffran hög 

Ofta i vilka sammanhang då?

Jag kan inte se att siffran är särskilt hög, som nämnt i tidigare inlägg.

Det tycks mig som om du tämligen desperat letar efter sätt att göra invandringskritik relevant. Du har liksom bestämt dig på förhand.

Vilket intresse skulle staten ha i att "få till" en hög siffra? Varför misstänker du detta?


   
SvaraCitera
time
 time

Lounge: men åh kul! vill du plugga där eller jobba, till en start? new york ellö?

Båda skulle vara jättekul, kan tänka mig att se om det skulle gå att köra någon utbytestermin när jag läser historia sen, finns så mycket spännande på den kontinenten! Och ja NY helst, även fast det är svindyrt och packat med folk så är det ju liksom hemma.


   
SvaraCitera
time
 time

handendärnissen:
hmm o den siffran ä inte flyktingar som nekats asyl???

Står ju svenskfödda.


   
SvaraCitera

Intressant. Så 30.000 av alla som utvandrar är invandrare?


   
SvaraCitera

time:

Står ju svenskfödda.

Utrikesfödda omfattas också, frågan är vilka. Troligen inte asylsökande i alla fall.


   
SvaraCitera