Aviseringar
Rensa alla

utvecklingssamtal


Ämnesstartare

soimpolite:

ifall de vet hur jag har det tvivlar jag på att de kmr tvinga mig att gå med mina föräldrar

säg att du inte vill ha med de/att de inte har möjlighet till det.

de kan ju inte tvinga dig gå till skolsköterskan [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

de kan ju inte tvinga dig gå till skolsköterskan

tror att du missuppfattade [shake]


   
SvaraCitera

soimpolite:

r man tvungen att utvecklingssamtal när man har fyllt 18?
vet ju att föräldrarna inte behöver ha tillgång till t.ex. intranät då men är det även så med utvecklingssamtal?
några erfarenheter?

Du är inte tvungen egentligen... Dina föräldrar behöver inte vara med.

Det är väl bäst för dig om du har det, men inget tvång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du är inte tvungen egentligen... Dina föräldrar behöver inte vara med.

under 18? kan de tvinga en att ha föräldrarna med då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

tror att du missuppfattade [shake]

möjligt, "då är ju risken att de frågar varför och skolsköterskan är antagligen ledig."
men du säger att du inte vill att hon ska veta något om ditt liv. då är det väl bara strunta i att prata med henne? [shake]


   
SvaraCitera

soimpolite:

och vad tror ni skulle hända om jag åkte dit ensam?

du kan ju alltid säga innan att dina föräldrar inte har tid eftersom de jobbar eller be att få ha det i samband med skolan (före el efter) sen


   
SvaraCitera

soimpolite:

under 18? kan de tvinga en att ha föräldrarna med då?

Under 18 så är det upp till föräldrarna om dom ska vara med eller inte.

Din förmyndare måste vara med = dina föräldrar.


   
SvaraCitera

Dom måste inte, själv går ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

men du säger att du inte vill att hon ska veta något om ditt liv.

alltså hon vet redan. jag skulle dit pga en annan grej och sedan såg hon typ att jag var deprimerad och började ställa frågor tills jag bröt ihop. så hon vet en del.

skulle alltså vara bra om hon kunde berätta vrf det vore en dålig idé att ha utvecklingssamtal med mina föräldrar för mentorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

skulle alltså vara bra om hon kunde berätta vrf det vore en dålig idé att ha utvecklingssamtal med mina föräldrar för mentorn

det tror jag absolut hon kan göra. be henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

det tror jag absolut hon kan göra. be henne?

ja, det är väl det bästa, dock får min mentor (och antagligen de flesta andra lärare) reda på allt, men det är väl mitt bästa alternativ kanske [shake]

Macktorsken:

Under 18 så är det upp till föräldrarna om dom ska vara med eller in

aha, så de har ingen skyldighet att vara där? kan alltså säga att de jobbar och inte vill?

Blivande_japan:

du kan ju alltid säga innan att dina föräldrar inte har tid eftersom de jobbar eller be att få ha det i samband med skolan (före el efter) sen

japp, får väl göra det. frågan är bara om jag skall säg att de vägrar eller be skolsköterskan förklara vrf :S


   
SvaraCitera

soimpolite:

aha, så de har ingen skyldighet att vara där? kan alltså säga att de jobbar och inte vill?

Exakt. Men det brukar inte låta så [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan dom tvinga dina föräldrar att komma? Antagligen inte. Maila/ring/smsa din mentor och fråga om det går bra att du kommer själv, lämna inga vidare förklaringar. Antagligen säger din mentor ja, om den frågar varför så säger du bara att det är av privata skäl eller så.

Jag har inget minne av att min mamma eller pappa varit med på något utvecklingssamtal sedan jag började på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag har inget minne av att min mamma eller pappa varit med på något utvecklingssamtal sedan jag började på gymnasiet.

verkar inte som att många har det så. min vanliga otur 🙁

Oväntad:

Antagligen säger din mentor ja, om den frågar varför så säger du bara att det är av privata skäl eller så.

det känns så lamt att säga av "privata skäl", men ärligt talat så skulle det ju kanske fungera, kan ju säga att han kan ta kontakt med skolsköterskan själv om han vill veta. ska nog göra det, tack 🙂

Macktorsken:

Exakt. Men det brukar inte låta så

nä : /


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Näääää!


   
SvaraCitera