Aviseringar
Rensa alla

Utvinna 100% etanol ur alkohol?


Ämnesstartare

Jag skulle vilja skaffa handsprit, sådan där som de har på sjukhus vid operationer.

Och då kommer följfrågan -

Med tanke på att alkohol är jäst socker så undrar jag om jag kan utvinna 100% ren etanol ur något alkoholhaltig dryck, jag har ingen destillerare.
Hur kan jag göra detta på enklaste sätt?


   
Citera

nej gör det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, men var någonstans kan jag köpa riktig handsprit som används vid operationer då?


   
SvaraCitera

Vet inte vad de har vid operationer men en vanlig handsprit finner du i länken nedan.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation....


   
SvaraCitera

Men jävla mupp alltså [love]


   
SvaraCitera

Men det är bra, det behövs mer entrepenörer sägs det.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

För det fösta så skulle det vara betydligt mer kostsamt att göra det du vill än att köpa etanol. För det andra vad är det du vill åstadkomma?
Vill du ha 100% EtOH? Det är omöjligt att framställa.


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

100% ren etanol

Fullständigt omöjligt.

ZHUCHENG-SHANDONG:

jag har ingen destillerare.

Då blir det ännu mer omöjligt att höja alkoholhalten på något, om du inte har en äckligt kall frys och kan frysdestillera. Ska du nödvändigtvis ha fram så stark alkohol som möjligt är det förmodligen enklare att skaffa fram en brännare, fast det ska du nog inte göra för det är olagligt.

Föreslår att du köper handsprit på apoteket som mdma sa, annars får du nöja dig med vanlig hojtarolja.


   
SvaraCitera

är ju bara att köra spriten i en separator.


   
SvaraCitera

uhm det är samma handsprit på operationer som man köper i apoteket. Varför behöver du det?


   
SvaraCitera

etanol är ju redan en alkohol OOOOOOOOH sick burn


   
SvaraCitera

Etanol har högst desinficerande effekt vid 70% så den ska inte vara ren. Finns massa typer av alkohol man kan köpa men det är denatureringsmedel i den som smakar apa och gör att man kräks om man dricker det. Ska du ha det för att dricka?


   
SvaraCitera

hon vill alltså ha läkarsprit icke denaturerad ^^
köp vodka istället 😛


   
SvaraCitera