Aviseringar
Rensa alla

uuugh, hjälp snabbt !


Ämnesstartare

jag gjorde en tråd häromdagen om att jag hade fått tandställning. Nu ska jag ha redovisning imorgon på svenskan men min käft har svullnat upp och jag har svårt för att prata. Därför känns det som att jag kommer göra så dåligt ifrån mig om jag nu gör redovisningen men det känns som att han tror att jag inte vill göra det och bara kommer upp med struntsaker för att få slippa.. vet inte vad jag ska göra eftersom jag inte vill skämma ut mig inför hela klassen pga att jag inte pratar normalt nu. Fick så bra svar på förra tråden, tack! skulle vara jättesnällt om det vlev samma sak nu Mycket glad


   
Citera

"Hej, jag å min tandställning är ej kompatabla med varandra. Så låter jag konstigt så är det bäst för er att ni inte skrattar" Så pekar du å ger allihopa en arg blickIcke!


   
SvaraCitera

Säg bara att du inte kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
"Hej, jag å min tandställning är ej kompatabla med varandra. Så låter jag konstigt så är det bäst för er att ni inte skrattar" Så pekar du å ger allihopa en arg blickIcke!

Det hade nog funkat om jag inte var så pass blyg bara x(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Säg bara att du inte kan.

Då kanske jag får F :/ Jag skulle kunna spela in hemma och kanske skicka till honom men jag vet inte om han tycker att det räknas


   
SvaraCitera

Hee1232:

Det hade nog funkat om jag inte var så pass blyg bara x(

Ja, det försvårar saker. Men det ändå som kommer hjälpa är att utsätta sig för det man tycker är jobbigt.
Ingen tycker du är en dålig människa för att du har en tandställning som får dig att låta lite annorlunda. Även om någon skulle skämta om detTumme upp


   
SvaraCitera

Hee1232:

Då kanske jag får F :/ Jag skulle kunna spela in hemma och kanske skicka till honom men jag vet inte om han tycker att det räknas

Be din mamma/pappa maila honom eller något? Då kanske han låter dig?


   
SvaraCitera

Kan du inte prata med läraren innan lektionen och be att få redovisa lite senare? Han lär ju höra hur du låter. 


   
SvaraCitera

Var lite sjuk. 


   
SvaraCitera
myten

Jag skulle gjort redovisningen ändå. Läraren kanske blir imponerad av att du klarar av en redovisning även om du har besvär (om du berättar för han/henne såklart). 


   
SvaraCitera

myten:
Jag skulle gjort redovisningen ändå. Läraren kanske blir imponerad av att du klarar av en redovisning även om du har besvär (om du berättar för han/henne såklart). 

^ så skulle jag också gjort. Men du kan ju säga i början varför du låter konstigt!


   
SvaraCitera

Tror inte folk bryr sig så mycket om det blir fel. Skrattar dom så skratta bara med dom den fortsätter du Tumme upp


   
SvaraCitera