Aviseringar
Rensa alla

V&F samt R&E-delforumen


Ämnesstartare

jojOzZz:

pseudovetenskap och konspirationsteoriersamtreligion, sekter och kulter

Låter bra.
Så kan man ju knö in ett "det övernaturliga" i religionsdelen så är man extra tydlig med vart spöken ska placeras.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Låter bra.
Så kan man ju knö in ett "det övernaturliga" i religionsdelen så är man extra tydlig med vart spöken ska placeras.

mjo, fast jag vet inte om de hör bättre in på konspirationsteorier, men det beror på hur tråden är upplagd


   
SvaraCitera

Stringburka:

"Religion och Etik" blir "Pseudovetenskap, Religion, Konspirationsteorier"

Hahaha, härligt att du lägger dem i samma![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

multuspollex:

Hahaha, härligt att du lägger dem i samma!

För mig så hänger dessa väldigt mycket ihop. Allihopa handlar om företeelser som inte har (eller kan) bevisas men som ändå ska vara "fysiska" saker snarare än begrepp. Tro på healing och astrologi är inte så främmande från tron på helande mirakel och att en gubbe i molnen påverkar oss, typ. Konspirationsteorier är ju lite längre ifrån, men är ofta beroende av pseudovetenskap och hör bättre hemma där än i vetenskap och filosofi.

jojOzZz:

mjo, fast jag vet inte om de hör bättre in på konspirationsteorier, men det beror på hur tråden är upplagd

Tja, tro på spöken, astrologi och liknande är ju inte direkt konspirationteorier, då bra mycket närmare religion. Sånt där med aliens och area 51 är väl lite av varje...


   
SvaraCitera

whatever you say mrs[bigcheers]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Förklaring

I catch your drift.

Go for it![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera