Aviseringar
Rensa alla

Va e detta för jävla trend?


Ämnesstartare

Imaginarium:

än slava runt på något jobb

Antar att du inte sett mitt inlägg än, men kort sagt: Jag tycker inte att vara hemmafru verkar vara så mycket mindre slavande än ett vanligt jobb, men det är bara min åsikt.

honolulu:

Men det jag inte förstår är var de har fått allt det ifrån?

Det är därför jag känner ett starkt tvång att se om jag kan hitta det avsnittet och titta på det vid tillfälle. Vill veta vad som sagts. Vad det handlar om för åldersgrupper, var det kommer ifrån, om det verkligen handlar om att gifta sig rikt o inte göra ett skit, eller om det bara handlar om att slippa jobba och/eller slippa söka jobba.

Hade tänkt gå och lägga mig nu, återkommer väl imorgon... eller ja, senare idag blir det... när jag sett det programmet. Vill någon mer se det så är det dagens (eller gårdagens - onsdagens) kvällsöppet som visades på 4an.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill bli hemmafru, har aldrig drömt om något jobb, inte ens i mellanstadiet, verkar tråkigt att jobba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Antar att du inte sett mitt inlägg än, men kort sagt: Jag tycker inte att vara hemmafru verkar vara så mycket mindre slavande än ett vanligt jobb, men det är bara min åsikt.

Alla tycker olika. För mig skulle det vara min räddning, typ! Enda sättet jag skulle få ett värdigt liv då jag förmodligen aldrig kommer kunna ta ett vanligt jobb, pga diverse anledningar. 😛 Dessutom är ju hemmasysslor och sådant något man måste göra ändå, så lär väl inte bli så stor skillnad, förutom att man blir försörjd på köpet!


   
SvaraCitera

Alla hemmafruar tycker att de bli påhoppade men samtidigt så säger de "jag skulle aldrig kunna sätta mitt barn på dagis" hoppar man inte på andra föräldrar då? Klart barn mår dåligt av dagis om man lämnar dem där 12 timmar per dag, snarare det det handlar om. Vad är så dåligt med förskola? Barnen lär sig saker och lär sig kommunicera med andra barn på egen hand och lär sig att vara sig själv utan ett vakande öga från föräldern stup i kvarten. Var det att de själva hade det så hemskt på dagis eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fast är det verkligen så mycket bättre att vara hemmafru än att jobba? Jag menar det är inte bara att laga mat. Det är städa, tvätta, föda barn, ta hand om barnen och mycket mer. Hela dagen. Varje dag. Har man ett jobb så får man i alla fall helgerna. Är man hemmafru så får man inte några lediga "avkopplingsdagar" som lördag och söndag. I alla fall inte om man har barn. För de är alltid där.

ja, alla jobb jag vet suger
det med barn.... det är så om man jobbar också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Jag vill vara hemmafru, iaf när barnen är små. Jag ser inget fel i att mannen arbetar. För mig har det inget med jämställdhet att göra.

Håller med dig kramis!

Hemmafru är ett jobb som också måste göras. Det är precis lika viktigt som alla andra arbeten. Man får chansen att umgås med sina barn och lära dem alla vardags sysslor. Vem vill inte vara med och se sitt barn utvecklas? Klart man vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Inte vilken hemmafru som helst, antagligen en NY-house wife.. Gifta sig rikt, leva loppan etcetc.

Exakt, och det är helt absurt. enligt mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan förstå att man kan ha en aktiv vilja av att bara sitta hemma på sin röv och ta det lugnt. Ser inte varför någon skulle se ett problem i detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur kan man drömma om detta?

Förmodligen drömmer de inte om att vara hemma i lägenheten i Rågsved och städa samt sköta skrikiga ungar, utan snarare att leva lyxliv och kunna göra vad de vill om dagarna.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Var det att de själva hade det så hemskt på dagis eller vad?

Undrar också.
Tyckte att dagis var roligt.
Barnen kanske är ledsna till en början, men de vänjer sig.
Man måste ju ändå lära sig att skiljas från sina föräldrar förr eller senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur kan man drömma om detta? Varför?

varför skulle man inte vilja? liksom, att vara hemma och slippa jobba och ha en rik man som försörjer en med massa pengar bara för att man är söt, tkr jag låter jättenice [party](förutom att det är en man då, men ah)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl lata tjejer utan mål, som vill bli hemmafruar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Är väl lata tjejer utan mål, som vill bli hemmafruar.

Det stämmer bra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

tkr jag låter jättenice

Jag tror att du skulle bli en perfekt hemmaman. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gårdagens kvällsöppet har fortfarande inte lagts upp, men som sagt så är det där med att man vill vara hemma med barnen förståeligt.

Det jag däremot inte tänkte på som jag befarar är att dessa drömmar uppstått av att se program som svenska hollywoodfruar.

När det gäller dagis så håller jag med om detta:

antrax:

Tyckte att dagis var roligt.

Det är i alla fall mitt minne av dagis. Även om det är vagt så kommer jag ihåg att det var kuligt. Kommer inte ihåg om jag tyckte det var hemskt i början och jag sedan vande mig, bara att det var kul.

Det är dock detta jag tänker på när jag hör "drömma" om att vara hemmafru:

Jonnybravo91:

Kan förstå att man kan ha en aktiv vilja av att bara sitta hemma på sin röv och ta det lugnt.

Tanken då är inte att man ska tvätta, städa, laga mat etc. etc., utan att man ska få allt man pekar på och ha anställda som fixar alla hemmasysslor.

Personligen ser jag inget nöje i detta. Även om jag aldrig mer skulle behöva jobba en dag i mitt liv så behöver jag fortfarande något att göra. Jag skulle inte bara kunna sitta hemma och pilla mig i naveln. Så antingen hade jag fortsatt jobba halvtid eller haft några hobbys att sysselsätta mig med. Men det är bara min åsikt.

Jag undrar fortfarande om detta har att göra med de tv-program som finns om kvinnor som gift sig rika, eller bara att vissa är så bortskämda, eller en kombination av båda...

Min poäng är alltså att om man drömmer om att vara hemmafru, handlar det verkligen om att ta hand om alla sysslor och umgås med familjen? Eller drömmer man om det bara för att man fått för sig att man bara sitter hemma utan att behöva göra någonting?

Det förstnämnda ser jag inget fel i. Det är snarare logiskt. Klart att man vill umgås med familjen. Det sistnämnda däremot...


   
SvaraCitera