Aviseringar
Rensa alla

vad är akutpsyk till för egentligen?


Ämnesstartare

alltså jag överlever säkert till imorrn men jag mår ju långt långt långt ifrån bra. KAN inte ha det såhär längre och får INGEN hjälp ifrån vårdcentral. 


   
Citera

enda riktiga psykiatrin, verkar det som.


   
SvaraCitera

dit åker man om man har en psykos eller är i sista stadiet på självmordsstegen


   
SvaraCitera

typ


   
SvaraCitera

och så säger man: nä, jag mår bra, det var bara ert misstag, jag vill inte dö

så säger de: okej hejdå


   
SvaraCitera

Chibibbi:
dit åker man om man har en psykos eller är i sista stadiet på självmordsstegen

fast i praktiken åker man dit om man vill ha mer än SSRI och eviga remisskedjor.


   
SvaraCitera

df rqp: fast i praktiken åker man dit om man vill ha mer än SSRI och eviga remisskedjor.

har inte behövt utstå varken eller, så i de ärendena har jag inte behövt besöka psykakuten. tur. men kan tänka mig att det är så det praktiskt används, jo.


   
SvaraCitera

eller så säger dom "kom med här", lindar in en i en gul landstingetfilt, och skickar hem en med en taxi.


   
SvaraCitera

amsi:
eller så säger dom "kom med här", lindar in en i en gul landstingetfilt, och skickar hem en med en taxi.

tycker snarare att dom ofta gör åt andra hållet
håller kvar och ba': "nej, är nog bästa att du stannar här, vännen" osv


   
SvaraCitera

om man är en fara för sig själv eller andra eller båda 


   
SvaraCitera

Chibibbi:

tycker snarare att dom ofta gör åt andra hållet
håller kvar och ba': "nej, är nog bästa att du stannar här, vännen" osv

nej. de är för jävla dåliga. hatar vad fan de har gjort. jävla äckelidioter,


   
SvaraCitera
Draug

psykiatrin och speciellt akutpsyk är skrämmande dålig på många håll i landet. Det är så synd, det är så många som verkligen behöver hjälp men som inte får den.


   
SvaraCitera

amsi: nej. de är för jävla dåliga. hatar vad fan de har gjort. jävla äckelidioter,

tråkigt att du stött på dålig mottagning. beklagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verklighet alltså: tänkermer och mer regelbundet attjagvill dö, får ingen samtalskontakt av landstinget och min ort har inget annat att tillgå, alternativen är att pendlaupp till åtta mil för att träffa ngn och det pallar intemitt psyke riktigt, måste kunna få träffa ngn det är någorlunda lätt att tasigtil


   
SvaraCitera

Om man behöver medicin akut, håller på att ta livet av sig eller är inne i en psykos. Dock kan man ju ta sig till fysiska akuten för akutmedicinering också iof.


   
SvaraCitera