Aviseringar
Rensa alla

Vad är anledningen till våldtäktsfantasier?


Ämnesstartare

Därför att kvinnan är det biologiskt undergivna och passiva sexet i normala heterosexuella förhållanden. Att man sätter epitetet våldtäkt är dock olyckligt då det egentligen handlar mer om att bli dominerad för att tillfredsställa sitt grundläggande begär att reproducera sig.


   
SvaraCitera
mynona

lillkuken:

Det var ju typ det jag menade![y]

Tänkte väl det[y]


   
SvaraCitera
mynona

Rudolf kügersmatter:

Därför att kvinnan är det biologiskt undergivna och passiva sexet i normala heterosexuella förhållanden.

Är kvinnor normalt undergivna och passiva i sängen i heterosexuella förhållanden? På vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Är kvinnor normalt undergivna och passiva i sängen i heterosexuella förhållanden? På vilket sätt?

don't go there innan du har läst tråden om SD och hans svar. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det är en form av BDSM fantasier om dominans/undergivenhet. Det handlar nog mycket om att lätta på en psykisk börda och är inte bara något rent sexuellt.


   
SvaraCitera

Faith No Man:

Det ligger i kvinnans natur att vara undergiven och bli dominerad av mannen

[rolleyes]

ont
förstår mig inte riktigt på det där heller, men som folk tidigare skrivit så är det ju bara i fantasin de tänder på det, de skulle inte vilja bli våldtagna på riktigt.

jag tycker egentligen det är mer obehagligt med killar som säger att de skulle vilja bli våldtagna (detta hände väl mer när man var yngre, men ändå)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag tycker egentligen det är mer obehagligt med killar som säger att de skulle vilja bli våldtagna (detta hände väl mer när man var yngre, men ändå)

[tard] really?


   
SvaraCitera

Zapzap:

really?

att det hänt eller att jag tycker att det är obehagligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

att det hänt eller att jag tycker att det är obehagligt?

Att det hänt, hahahaha. Sjukaste jag hört på länge [tard]


   
SvaraCitera

Zapzap:

Att det hänt, hahahaha. Sjukaste jag hört på länge

aha, ja det är ju rätt efterblivet faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

rätt spännande att vara underlägsen under sex

Fast är det så jävla spännande egentligen att åsidosätta sin njutning och vilja för att vara undergiven? Tror mest att det är typ Tumblr- och porrhypat med undergivelse - som dessutom ter sig på det sättet att de flesta undergivna är tjejer pga historiska anledningar till kvinnors underkastelse av män. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

aha, ja det är ju rätt efterblivet faktiskt

Haha ja något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

bli tvingad till att göra vad man egentligen vill och på så sätt få göra det utan att behöva ta ansvar för det eller stigmatiseras för det.

Intressant teori, men tycker att det faller platt eftersom att mekanismerna i hjärnan vid en våldtäkt inte funkar på det viset att man ba "nää detta är inte mitt ansvar" då individen ofta tar "ansvar" och stigmatiserar händelsen för sig själv (av erfarenhet). Fantasin behöver ju inte nödvändigtvis innefatta att personen känner sig utnyttjad, men vid en fullfjädrad "våldtäkts"-fantasi så är ju alla komponenter inblandade - då är ofta ansvar och skuldbeläggande av sig själv inblandat.


   
SvaraCitera
mynona

Zapzap:

Att det hänt, hahahaha. Sjukaste jag hört på länge [tard]

Att det händer att män blir våldtagna? Män kan bli våldtagna av både män och kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Att det händer att män blir våldtagna?

Nej.


   
SvaraCitera