Aviseringar
Rensa alla

Vad är bäst feminazis eller hipster feminister?


Kudhos

är feminismen ens "kall"?

Känner sig folk att de ser ett stort F! i himlen genom en skylight och ba "Jag måste dit, de behöver mig!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
är feminismen ens "kall"?

Känner sig folk att de ser ett stort F! i himlen genom en skylight och ba "Jag måste dit, de behöver mig!"

Nej men folk som faktiskt har öppnat ögonen ichoch förstår att det krävs förändring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppvuxen: Feminazis är stekaren, correh och så vidare fast för kvinnor isola, kaka och vidare. Feminister är tex chib,razor osv.

Kvarstår.


   
SvaraCitera
Kudhos

Pannkakssmöörgåsen:

Nej men folk som faktiskt har öppnat ögonen ichoch förstår att det krävs förändring

att kalla det ens kall låter som någon som saknar social etikett och kommer förespråka feminism varje gång det behövs oavsett läge och situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

att kalla det ens kall låter som någon som saknar social etikett och kommer förespråka feminism varje gång det behövs oavsett läge och situation.

Ja. Liberaler kör jjupå "närodlad politik" i i princip alla lägen så varför inte? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppvuxen: Feminazis

Det är ju givet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samma sak


   
SvaraCitera
Kudhos


klassisk hipsterfeminism asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Det är ju givet

Gillar du hatiska extremister? Det är det som förknippas med feminazi, varför man har lagt till ändelsen "-nazi".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Gillar du hatiska extremister? Det är det som förknippas med feminazi, varför man har lagt till ändelsen "-nazi".

Att bekämpa en struktur finns över allt i samhället, vars normer genomsyrar i princip allt kräver en revolutionär rörelse för att störtas över ända eller överhuvudtaget rubbas, då måste man vara lite "extremistisk" ibland. Även om just feminazis är ett ord som missbrukats mer än tom det vanliga nazibegreppet snart, man behöver inte direkt ha skrivit några motioner på Fi-kongressen om att förhålla sig intersektionalistiskt till svensk hamsteruppfödning för att föräras med det epitet av rädda motståndare.

En feminazi är helt klart att föredra framför någon poserande sotarmösse-hipster från Kungsholmen, det är ju närmast självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feminazerna fattar ju inte att normerna genomsyrar _allt_, och de lyckas inte åstadkomma en normkritik utan kladdar bara på nya normer ovanpå de gamla.

finns kanske 100-1000 st riktiga feminister idag i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Att bekämpa en struktur finns över allt i samhället, vars normer genomsyrar i princip allt kräver en revolutionär rörelse för att störtas över ända eller överhuvudtaget rubbas, då måste man vara lite "extremistisk" ibland. Även om just feminazis är ett ord som missbrukats mer än tom det vanliga nazibegreppet snart, man behöver inte direkt ha skrivit några motioner på Fi-kongressen om att förhålla sig intersektionalistiskt till svensk hamsteruppfödning för att föräras med det epitet av rädda motståndare. En feminazi är helt klart att föredra framför någon poserande sotarmösse-hipster från Kungsholmen, det är ju närmast självklart.

Med feminazi syftar man på manshatare. Sådant ogillar jag starkt, men du kanske försvarar sådana synsätt så länge de arbetar för ett gott syfte? Är målet viktigare än vägen dit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han vill väl bara ha sagt att han gillar feminism och väljer de som är mer rejäla doningar.

men de båda grupperna är väsentligen identiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Med feminazi syftar man på manshatare. Sådant ogillar jag starkt, men du kanske försvarar sådana synsätt så länge de arbetar för ett gott syfte? Är målet viktigare än vägen dit?

Med feminazi söker man snarare diskreditera sin opponent än att på allvar vara oroad över extremismen även om det är något man i regel tar till om en som är mer radikal än gängse feminist. Då jag tycker att det krävs rejäla steg i feministisk riktning så föredrar  jag förstås människor som på allvar söker få till dessa i viss mån revolutionära förändringar framför de som tycker det är snyggt att kalla sig feminist, som tycker det passar bra ihop med en Macbook Air. Min definition av feminazi respektive hipsterfeminist kommer förstås vara avgöra hur jag värderar respektive begrepp, dina definitioner spelar då ingen roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy: han vill väl bara ha sagt att han gillar feminism och väljer de som är mer rejäla doningar.

Detta


   
SvaraCitera