Aviseringar
Rensa alla

Vad är bäst med vintern?


Smilen
Ämnesstartare

Jag tycker det verkar helt otroligt vackert ute nu och kallt, men solen lyser och den värmer nog upp litegranna. 

Vintern är vacker en dag som denna dagen. Riktigt mysigt och man vill bara gå ut och andas in luften. 

Det får gärna fortsätta att vara såhär vödermässigt ett bra tag till. Ska det vara vinter så ska det verkligen vara vinter. Kylan ser ut att klara sig nästa vecka också. Tumme upp

Så vad gillar ni mest med vintern? 


   
Citera

Snö !! Folk klagar på att det är kallt ute och dom fryser , men klä er bättre .


   
SvaraCitera

Kan bara komma på två saker. 

 - med tanke på att snötäcket är minimalt och vi har dags- och nattemperaturer på både 10 och 15 minusgrader så lär tjälen gå nedåt en meter i marken och - DÅ DÖR ALLA MÖRDARSNIGLARNA (även kallad spansk skogssnigel fast den egentligen härstammar från Frankrike).   Tumme upp

 -  det blir ljusare utomhus både dagtid och i synnerhet på nätterna tack vare det lilla snötäcke vi har på marken.

Annars INGA fördelar med vintern. Fryser röven av mig när jag ska sätta mig i bilen, har redan ramlat omkull ett antal gånger i halkan och bl a skadat axeln och elmätaren snurrar så jävla mycket så nästa elräkning lär ruinera mig. Trots att jag eldar för glatta livet i både pelletsbrännare, kakelugnar och öppna spisar.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:
Kan bara komma på två saker. 

 - med tanke på att snötäcket är minimalt och vi har dags- och nattemperaturer på både 10 och 15 minusgrader så lär tjälen gå nedåt en meter i marken och - DÅ DÖR ALLA MÖRDARSNIGLARNA (även kallad spansk skogssnigel fast den egentligen härstammar från Frankrike).   Tumme upp

 -  det blir ljusare utomhus både dagtid och i synnerhet på nätterna tack vare det lilla snötäcke vi har på marken.

Annars INGA fördelar med vintern. Fryser röven av mig när jag ska sätta mig i bilen, har redan ramlat omkull ett antal gånger i halkan och bl a skadat axeln och elmätaren snurrar så jävla mycket så nästa elräkning lär ruinera mig. Trots att jag eldar för glatta livet i både pelletsbrännare, kakelugnar och öppna spisar.  Tumme ned

Offtopic: ums klocka går två minuter för fort. 


   
SvaraCitera

Den enda nackdelen är att jag lätt får torr hud och utslag som kliar och svider, hur mkt jag än smörjer in mig med salvor o skit. :\


   
SvaraCitera

Smilen: Offtopic: ums klocka går två minuter för fort.

Ja tror att det är "världstiden" som går för sakta.  Mycket glad

Jo, jag vet att UMs klocka går 2 minuter för fort vilket iof sig är ett mirakel med tanke på att alla andra datorers klockor ställs direkt mot Microsofts världsklocka!??? SÅ EJ UMs  Skeptisk


   
SvaraCitera

S3ON: Den enda nackdelen är att jag lätt får torr hud och utslag som kliar och svider, hur mkt jag än smörjer in mig med salvor o skit. :\

Beror på att den relativa luftfuktigheten (RH) är minimal när det är sådan här sträng kyla. Uttorkning av huden är mao helt normalt.

Har du testat att INTE smörja in dig och låta kroppen själv stå för fettskapandet?


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:
Den enda nackdelen är att jag lätt får torr hud och utslag som kliar och svider, hur mkt jag än smörjer in mig med salvor o skit. :\

olivolja!


   
SvaraCitera

mens:

olivolja!

men fy vad kladdigt! + luktar äckligt. 

har ju använt rapsoljan som rumpglid osv, ligger kvar för länge innan det absorberas. 🙁


   
SvaraCitera

mens: olivolja!

Aloe Vera är även bra. Bara man låter den torka in ordentligt innan man går ut i vargakylan.


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:

men fy vad kladdigt! + luktar äckligt. 

har ju använt rapsoljan som rumpglid osv, ligger kvar för länge innan det absorberas. 🙁

arganolja är även bra. se till att den är helt ren bara. den masseras in rätt lätt.


   
SvaraCitera

mens: arganolja

luktar den ngt? verkar dyr etc. har ej sån där hård kokosolja som smälter på huden ngra bra egenskaper?


   
SvaraCitera

All depressionsfoder från sommaren i form av lättklädda tjejer är långt borta på vintern vilket är sjukt nice


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:

luktar den ngt? verkar dyr etc. har ej sån där hård kokosolja som smälter på huden ngra bra egenskaper?

väldigt svagt.  http://www.apotea.se/arganolja-ekologisk-kallpressad-30-ml här är den billig och helt ren.
det gör den men den brukar inte sjunka in så snabbt. dock kan man ju kleta in en massa innan man går och lägger sig eller bara ska vara hemma. gillar du inte den doften så finns den som helt luktfri också.


   
SvaraCitera

 Sitta på en sjö i Norrland  en solig dag och pimpla röding och ha en brasa på isen ^^ 


   
SvaraCitera