Aviseringar
Rensa alla

Vad är bra att tänka på om man blivit sexuellt trakasserad?


Ämnesstartare

Om man vill gå till domstol med det? Vad är bra att tänka på för att bevisa händelsen?


   
Citera
Ämnesstartare

Att anmäla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att man aldrig kan bevisa det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spela mer offer än man egentligen känner sig tror jag kan vara bra för vissa. svårt att bli tagen på allvar annars, i många sammanhang.


   
SvaraCitera

brukar ej vilja ta sådant till domstol, brukar mest bara tänkapå att pungen är känslig (om trakasseraren är av manligt kön) 


   
SvaraCitera
Exner

Det Är Aldrig Ditt Fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vara saklig och försöka ha bevis och vittnen, men det är ju så jävla svårt att få någon fälld. Tom våldtäktsmän går ju fria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De dom sa till dig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ha  bevis i form utav ljud & bild. 


   
SvaraCitera

Jag tänkte och tänkte och tänkte så mycket innan jag kom till rättegången. När jag väl satt där så har jag ingen aning om vad som snurrade i mitt huvud. Kom inte ihåg direkt efter vad jag sa heller. Allting som hade hänt flög bara ur mig och sen var det klart. (Efter några pauser också)
Detta handlade om våldtäkt och mannen som gjorde detta fick 3 års fängelse, kom ut efter ett och ett halvt dock. För våldtäkt mot barn. Skål Samt 100 000 i skadestånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gråta och vara fullt ärlig med dina innersta känslor och att visa dem för poliser och viktiga personer.

Vara rak och sammanhängande samt visa öppet hur utsatt du känner dig så att den andra personen verkar mindre trovärdig och dess historia mer osammanhängande.

Det känns äkta när någon visar genuint obehag med alla dess kännetecken. Överdriv dina egna känslor lite och inbilla dig att det var värre än vad det var så att du visar tydligare reaktioner.


   
SvaraCitera