Aviseringar
Rensa alla

vad är det för fel?


Ämnesstartare

jag har i stort sett haft problem med mat sen jag var liten. har aldrig vart förtjust i att äta. och har också vart nära anorexia. har svältit mig själv och nästan hela mitt liv haft äs-tankar. perioder kommer och går då jag absolut inte vill äta alls och högsta önskan är att vara lycklig och smal.
jag har bra vikt för min längd nu.

men jag har ett problem.
jag har slutat tycka om mat i huvudtaget.
förr åt jag iaf några maträtter. men nu tycker jag inte om någon. tycker bara om tekakar och jous. men har börjat tycka att tekakor smakar vidtigt. och pizza älskade jag förr, lika med taccos och alla sånna dära ''helg maträtter'' men jag gillar inte det längre.

jag blir äcklad av all mat och blir illamående så fort jag känner matlukt. jag äter när jag kommer hem efter skolan, en tekaka (än så länge, snart är det väl slut med det också) och sen när jag går och lägger mig. jag börjar bli ganska trött på att bli äcklad och inte gilla något.
jag vet inte vad jag ska göra för att få det bli bättre.

och jag har även jätte stora problem med magen, så fort jag äter så får jag en ruggigt stor smärta i magen. känns som jag kommer sprängas i småbitar av smärtan!
och det gör att jag hellst inte vill äta för att undvika smärtan.

vad kan detta bero på?
(seriösa svar, tack!) [smile]


   
Citera

Kan vara en mängd olika saker, men gå till en läkare[no-no]


   
SvaraCitera

Gå till doktorn.


   
SvaraCitera

Har också svårt för mat, men tvingar mig att äta ibland i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Gå till doktorn.

känns som att dom bara kommer idiot förklara mig


   
SvaraCitera

mahlinnn:

känns som att dom bara kommer idiot förklara mig

Absolut inte.


   
SvaraCitera

mahlinnn:

och jag har även jätte stora problem med magen, så fort jag äter så får jag en ruggigt stor smärta i magen. känns som jag kommer sprängas i småbitar av smärtan!
och det gör att jag hellst inte vill äta för att undvika smärtan

Det kan vara så att i och med din psykiska inställning till mat så reagerar även kroppen på det. Sådant hänger ofta ihop.
Eftersom din mage reagerar så starkt borde du kolla upp det. Att du inte äter kan ju även trigga igång dina äs-tankar ytterligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

största sannolikhet är att du psykiskt inte tycker om mat, när de gått så långt som du säger (hela ditt liv nästan) så är de aboslut inte konstigt att du känner så..

jag kan verkligen rekomender Mando. Ätstöringsklinik, och NEJ dom kommer absolut INTE idiotförklara dig, prata med dom..
eller gå till en läakre först och se vad de säger

och jag kan garantera dig, ingen idiot-stämpel i pannan kommer du gå därifrn med, dom har varit med om betydligt ovanligare och konstigare saker.. du e långt ifrån den enda med de här problemet

och dom e experter på sin sak och har ingen anledning att gå itll jobbet varje dag för de tycker det är roligt att trycka ned sina patienter på något sätt, de är till för att hjälpa/utreda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mkiwi:

jag kan verkligen rekomender Mando. Ätstöringsklinik

men grejjen är att jag inte har ätstörningar


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera