Aviseringar
Rensa alla

Vad är det för fel att skratta åt mongisar och andra efterblivna?


Ämnesstartare

Jag har ofta hört att man skrattar MED och inte ÅT mongisarna som är med i det det är programmet från Köping. Men vad är det för fel att skratta ÅT dem. Jag har oftat garvat åt att de är fula och beter sig på ett roligt vis. Det borde man väl få skratta åt.

Precis som åt efterblivna, tjockisar eller allmänt fula människor. Varför får man inte skratta åt dem? Jag menar ser de roliga ut får de ju skylla sig själva om man garvar åt dem.

Blir så trött på alla moralkärringar som säger: "Nej, det är fult att skratta åt handikappade". Om man tycker de ser lustiga ut måste man ju få skratta, svårare än så är det inte.


   
Citera

Tror det har med empati att göra.
Fast du verkar ej ha känt det, så jag tror tyvärr ej jag kan förklara vad det är för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha tycker samma, men gör det ju inte när de är där liksom. skrattar mest bakom ryggen på dem haha [crazy]

samma sak på debatt i toshdags, en downsunge sa nåt och alla applåderade även fast hon verkligen inte sagt något vettigt öht, jävla trams


   
SvaraCitera

helga_rovovic:

Jag har oftat garvat åt att de är fula och beter sig på ett roligt vis. Det borde man väl få skratta åt.

Om någon ser rolig ut på tv:n så kan man skratta hur högt och vara hur taskig som helst. Personen i fråga kommer aldrig att få veta att du skrattade så länge du håller det för dig själv.

Att däremot gå ute på stan och peka på en mongolid person och garva och skrika "va ful du e!" är direkt otrevligt.

Man måste få gnälla ibland. Folk kanske har kollat i min skolkatalog nån gång och skrattat åt mina konstiga frisyrer. Ingen har dock sagt någonting till mig. Så då gör det ju ingenting.


   
SvaraCitera