Aviseringar
Rensa alla

Vad är det för fel på min hals?!


time
 time
Ämnesstartare

Har en jätteskum känsla i halsen, det känns som att jag är konstant törstig, det är väldigt obehagligt att svälja och nästintill omöjligt att prata om jag inte har en halstablett eller något i munnen (nej, snopp hjälper inte, bara mintiga halstablettsliknande saker). Det händer varje gång jag håller på att bli förkyld. Vad ÄR det egentligen? Hur blir jag av med det?

Visst hjälper det för stunden med te och halstabletter och sånt men det är bara så länge jag faktiskt har det i munnen för så fort det är borta så börjar hela skiten om igen.

Det är jääääätteobehagligt, vill bara springa hem och gömma mig under täcket, inte vara i skolan.


   
Citera

Klamydia i halsen kanske? [rolleyes]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

S3ON:

Klamydia i halsen kanske?

Då skulle jag rimligtvis känna av det hela tiden, inte bara inför en längre tids förkylning. Och nej, det är inte klamydia, jag är clean [cool]


   
SvaraCitera

vårdis kanske


   
SvaraCitera

Ta en whiskey.


   
SvaraCitera

Du kan ha arga tonsiller.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

isola:

vårdis kanske

Har ju haft detta tusen gånger så för några hundra gånger sen var jag och kollade upp det och de bara "nä, det är lite rött och svullet men det är ingen fara, drick varmt". Blev nästan besviken, vill höra att det är en allvarlig men botlig sjukdom som man kan få superpiller för så det försvinner på en kvart eller så. </3

framtidstron lever:

Du kan ha arga tonsiller.

Om det vore så, skulle de vara glada på mig när jag inte var förkyld men börja krångla så fort jag blev sjuk igen? För då skulle det säkert kunna vara det.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Om det vore så, skulle de vara glada på mig när jag inte var förkyld men börja krångla så fort jag blev sjuk igen? För då skulle det säkert kunna vara det.

De kanske inte är jätteglada när du är frisk heller, bara att du inte märker av deras ilska och är symtomfri. EN farbror doktor kanske skulle se att de var arga även när du är frisk. Men allmänt brukar man antingen ha arga tonsiller som går över eller kroniskt arga tonsiller.


   
SvaraCitera

Har likadant.
Är ständigt harsklig i halsen annars.
Blir också päckelförkyld varje gång jag blir förkyld.
Doktorn säger att det inte är något fel på mig.

Drick te.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

antrax:

Drick te.

Åh, om du också har det, kan du rekommendera något bra te? Earl Grey gör det typ värre för mig, ska man kanske testa kamomill och grönt?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Åh, om du också har det, kan du rekommendera något bra te? Earl Grey gör det typ värre för mig, ska man kanske testa kamomill och grönt?

Ja, att man kan bli ännu torrare och konstigare i halsen har jag också märkt.
Brukar dricka kanel- och äppelte med honung i. Eller grönt citronte.
Honung ska enligt mina föräldrar lägga sig som en mjukt slemmigt lager i halsen och vårda... haha. Eh jag vet inte om detta stämmer, men det känns skönt att låtsas tro på det i alla fall.


   
SvaraCitera

vaniljte med honung borde vara ganska skönt för halsen, kanske [cute]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vaniljte med honung borde vara ganska skönt för halsen, kanske [cute]

Mycket honung, alternativt honungsvatten.


   
SvaraCitera

Hehe kan i så fall rekom..!

timeisrunningout:

nej, snopp hjälper inte,

fan


   
SvaraCitera

Du kanske inte röker tillräckligt btw. [surprised]


   
SvaraCitera