Aviseringar
Rensa alla

vad är det för jävla mångkulturellt samhälle SDare snackar om?


Ämnesstartare

Ok har kanske inte världens insyn än men är i rosengård för första gången och det är helt annorlunda än vad media framställer det som? Lugnt och rätt många svennar... en invamdrartät förort i finland känndes mer "ghetto" än det här IMO Skeptisk

hittils har jag upplevt detta:
- en kille som snackade i telefon  och sa "wallah bror jag svär" till sin kompis
- många falafelställen

vad tycker ni om medias bild av "förorterna" jämfört med det ni själva upplevt?


   
Citera
mynona

Jag kan inte minnas mig ha varit i någon av de förorter som brukar kategoriseras som "invandrarghetton", i alla fall inte i Stockholm. Det kanske jag borde se till att vara någon gång.  


   
SvaraCitera
Kudhos

media =/= verkligheten


   
SvaraCitera
reben

rosengård e inte förort ?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

media förmedlar sällan den verkliga bilden, till förmån för den sensationella bästa säljande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
rosengård e inte förort ?

Ja ok  svara i tråden om nån förort då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På dagen kan jag tänka mig det är rätt lugnt för då ligger alla blattar och sover. Det är på kvällen/natten de börjar härja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sensationalismen är löjlig, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Ok har kanske inte världens insyn än men är i rosengård för första gången och det är helt annorlunda än vad media framställer det som? 
  

vf är du förvånad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vf är du förvånad?

Har aldrig vart där förr fick fel bild?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

relativt
omg
jämför sverige med alla länder så får du olika resultat på hur mångkulturellt det är här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar vf är du förvånad över att media ljuger?

Bööööörg:

Har aldrig vart där förr fick fel bild?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:
relativt
omg
jämför sverige med alla länder så får du olika resultat på hur mångkulturellt det är här

klart sverige är mångkulturellt men många SDare ser mångkultur som synonymt med invandrartäthet och hög brottslighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+rosengård består av många olika områden så d är olika från ställe till ställe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

klart sverige är mångkulturellt men många SDare ser mångkultur som synonymt med invandrartäthet och hög brottslighet

om många med annan kultur kmr hit blir det relativt mångkulturellt
lr har jag missat ngt?

Läste inte riktigt det i trådstarten men det diskuteras om att Sverige är eller inte är ett mångkulturellt land?


   
SvaraCitera