Aviseringar
Rensa alla

Vad är det första du tänker på när du hör ordet feminism?


Ämnesstartare

En homosexuell man med rosa tröja. Feminism låter så tjejigt, om alla vore feminister, ska skulle tjejerna härska i världen... :E


   
SvaraCitera
Hando

Håriga flator som tycker män är total skit [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Att Paolo Roberto är en idiot.

Haha, fan du. Jag tänkte också på det! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcy D'Arcy,


   
SvaraCitera

RÄTTVISA[y][bigsmile]

samt får jag internationalen uppspelad i mitt huvud:
Upp till kamp emot kvalen,
sista striden det är,
ty Internationalen åt alla lycka bär!
Upp till kamp emot kvalen,
sista striden det är,
ty Internationalen åt alla lycka bär!!
[bigsmile] lalalla


   
SvaraCitera

hår


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

vad är det första du tänker på när du hör ordet feminism?

med all rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeahbiteme:

Jämställdhet. (Och att många människor har en jävligt fel bild av vad feminism är).

Samma här, fast jag tänker mer på kampen för jämställdhet, för om vi levde i ett jämställt samhälle skulle ju inte feminism finnas.

(fast egentligen vill jag ju bara ha makten, precis som alla andra feminister, allt är en hemlig konspiration som går ut på makt och orakade kroppar och egentligen är vi alla utomjordingar) [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äckel gudrun [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Korthåriga, bittra kärringar, som är arga för att de misslyckats här i livet. Gudrun Schyman tror ju exempelvis inte på jämställdhet, hon är bara bitter för att hon blev ett gammalt stinkande fyllo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindrevärdeskomplex-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hippie brudar som inte vet vad jämnstäldhet är!


   
SvaraCitera

Arga kvinnor som är sura för att de inte lyckades i livet, och som nu har hittat något att lägga skulden på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Korthåriga, bittra kärringar, som är arga för att de misslyckats här i livet.

Mona Sahlin, min polares gamla lärare (hon utbildade alla tjejer i klassen till att bli feminister, som dom oftast gör då men bla så sa hon alltid saker som (när dom skrev om fattiga länder i Afrika) att bara kvinnorna i landet och barnen MEN framförallt kvinnorna hade det dåligt. Och när dom läste om nordisk mytology så när kvinnorna skulle gå vidare efter livet så "våldtogs kvinnor i ett tält samtidigt som en man trummade på en trumma så att inga andra kvinnor i byn skulle misstänka något"... -.- Det är ju så extremt satt vem fan skulle troo på något så dumt? Kvinnorna hade faktiskt ganska stor makt på den tiden i norden, sen fanns ju ting och lagar med.


   
SvaraCitera

Rättvisa, frihet, jämställdhet, osv.

Och sen självklart:

NYSON_IS_BACK:

Att Paolo Roberto är en idiot.


   
SvaraCitera