Aviseringar
Rensa alla

vad är det här? :s


Ämnesstartare

oj...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

runkat för mycket eller?[blush]

behöver jag ens runka?[blush]

dazed_and_confused:

nej men alla är vi olika [shake]

lovar att det inte är aids[blush]

ont; nu har den blivit större :s
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

behöver jag ens runka?[blush]

vet ej, men har sett liknande sak på mig....ehm, menar...på min kompis som brukar runkar för mycket[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du skall kolla upp det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

tror du skall kolla upp det[sad]

vågar ej[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vågar ej[blush]

varför inte? rädd för vad det kan va, eller rädd för att gå till doktorn?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

varför inte? rädd för vad det kan va, eller rädd för att gå till doktorn?[sad]

båda[blush] det kanske bara en vanlig blåmärke, tänk va pinsamt det skulle va[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

båda[blush] det kanske bara en vanlig blåmärke, tänk va pinsamt det skulle va[blush]

du kan ju låta dej undersökas av dr. kebu istället, du vet ju att jag skulle ta väl hand om dej och att du inte behöver skämmas över något[wink]

tror ej att en läkare skulle tycka du var larvig om det visade sej att det var ett vanligt blåmärke, ser ju rätt illa ut, så bara bra om du kollar upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ej minnas om du slagit i där?
Jag fick plötsligt ett stort blåmärke på låret förut, fattade ej vrf. Men kom sen på att jag slagit i en låda där några dagar innan.

Blåmärken och bulor behandlas bäst med kyla. Eftersom blåmärken är blödningar under huden kan man stoppa eller minska utbredningen av dessa väsentligt genom att kyla ned det skadade området. Blodådrorna drar sig samman på grund av kylan och blödningen upphör.

Du kan använda färdiga kylpåsar med gelé, som du kyler ned i frysen men du kan också hälla isbitar i en påse eller använda en påse frysta grönsaker. Kom bara ihåg att kylpåsar, färdiga eller hemmagjorda, aldrig ska placeras direkt på huden. Det ska alltid finnas en bit tyg mellan kylpåse och hud för att undvika förfrysningar. Linda in påsarna i en handduk eller något liknande. Blåmärken avkyls 15 minuter åt gången med en paus på 15 minuter innan behandlingen återupptas. Om blåmärket är stort kan man upprepa tre gånger. Om huden blir vit eller hård ska man genast upphöra med kylbehandlingen, och om huden inte återfår sin normala färg ska läkare kontaktas.

Om blåmärket växer, eller om du får fler blåmärken utan att ha varit utsatt för något, kan det vara problem med blodkoagulationen och du bör kontakta läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ont; nu har den blivit större :s

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om blåmärket växer, eller om du får fler blåmärken utan att ha varit utsatt för något, kan det vara problem med blodkoagulationen och du bör kontakta läkare.

fick tid på måndag för blodprov [shake]

enhimmelskdrog:

[cry]

den blir större för varje timme som går. läskigt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

den blir större för varje timme som går. läskigt [shake]

bra att du har ringt läkare iaf [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Däm! [surprised] Ser ut som ett gigantiskt blåmärke bara ju [sad]


   
SvaraCitera

Trasigt blodkärl?


   
SvaraCitera