Aviseringar
Rensa alla

Vad är det han vill?


Ämnesstartare

Nu skulle jag behöva hjälp med att analysera vad den här kille vill för att det gör mig galen när jag inte förstår 🙂

Det finns en kille i min skolan som är ett år äldre och går i 2an på gymnasiet. Under den här terminen och den senaste har vi "hittat varandra". Han kollar på mig mycket varje gång vi ser varandra (vilket är ganska ofta, minst en gång per dag). Han ler och blir nervös. Jag tittar tillbaka och känner lite samma sak. Ibland ber jag mina kompisar att kolla på honom när jag ser han i skolan och de säger att han gillar måste mig som han kollar osv. Allt tyder på det och det är tydligt också.

Iallafall bestämde mina kompisar att skriva till honom på fb ifrån min användare för att jag inte vågade och de tyckte att jag skulle börja prata med honom. jag tyckte det var en bra idé. Skrev typ: Hej, jag ville bara säga att jag har sätt dig i skolan och tycker att du är fin. (inte bästa, jag vet det) Han läste det men inte svarade vilket vi tyckte var konstigt. Jag skämdes att ha skickat det de skrev eftersom att han inte svarade men som tur var gick det en vecka då jag blev magsjuk och inte var i skolan på några dagar efter vi hade skrivit till honom.

Det konstiga hände när jag kom tillbaka. För det först stod han med en av sina klasskompisar vid sitt skåp (som är nära mitt) när han egentligen ska äta lunch för att det var en halvtimme efter han slutat sin lektion för lunchrast. Han stod där och inte gör så mycket, men höll lite koll på den vägen jag brukar komma ifrån min lektion (dock ej denna dag som tur var). Sedan när jag skulle gå mot min kompis som sitter på bänkarna nära han för att gå till maten ser han mig och börjar gå till matsalen. Vi går efter och ställer oss i matkön lite bakom honom då vi ska äta lunch. Han ser mig och tränger sig lite längre fram i kö. Han gick in förre oss i matsalen så var fett lungt var vi satte oss tyckte. Vi sätter oss vid borden där det var tomt och han inte satt. (jag vill inte se honom) Sen så märker jag att några kommer och sätter sig vid bordet bredvid. När de lämnar som hade satt sig vid bordet bakom oss så var det han och hans vänner som satt sig där även fast de gått in och tagit mat tidigare än oss. Bytt plats ifrån där han satt innan. Så glad att jag satt men ryggen emot just då. Sedan nästa dag så ser jag honom när jag är på väg till mitt skåp. Han står vid sitt och lämnar sina saker. Han ser mig, går två steg emot mig, sedan vänder. Jag går lite längre bort till mina kompisar. Han och hans klass går emot oss till en trappa som var bredvid. ber min kompis att hålla koll på honom och han stirrar mycket åt vårt håll och mig.


   
Citera

Du får väll prata med honom.


   
SvaraCitera

förstår inte riktigt men han kanske tycker det är kul attt du verkar tycka om honom


   
SvaraCitera

säg hej irl då


   
SvaraCitera

han verkar väldans blyg eller väldans ambivalent


   
SvaraCitera
Exner

isola:

han verkar väldans blyg eller väldans ambivalent


   
SvaraCitera
Apa13

Hejsan, jag är väldigt bra på att uppfatta hur tjejer ser saker och ting och jag uppfattar det som att han gillar dig. Jag skulle dock vilja veta om ni har pratat något innan eller om ni har gjort något tillsammans eftersom det kan spela roll. Jag och en tjej-kompis leker i skolan och vi tittar alltid på varandra bara för att det är kul liksom. Vi har inget förhållande men vi har mysigt och sådant ( inte sex ). Det jag vill säga med detta är att han kanske bara vill leka med dig eller då bli ihop med dig.


   
SvaraCitera