Aviseringar
Rensa alla

Vad är det längsta du sovit?


Ämnesstartare

Jag är konstig. Alltid när jag kommer hem från jobbet sitter jag vid datorn och/eller tvn i 1-3 timmar. Sedan lägger jag mig. Sover 14-18 timmar. 18 timmar är rekordet, har bara hänt en gång (än så länge). 14 timmar är dock det normala första gången - även om det händer att jag sover 15 eller 16 timmar, sen sover jag ungefär 6-8 timmar om dygnet. Jag är konstig.

Någon som sovit ens i närheten av så lång tid som 18 timmar? Eller åtminstone 14?


   
Citera
Ämnesstartare

26 timmar i ett sträck. Fatta chocken när jag vaknade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

16 timmar som mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

två dygn kanske, men låg då på sjukhus nerdrogad på morfin och grejor. Annars brukar jag ej sova så himla mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20-21 timmar har jag lyckats med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15 timmar.
Hade dubbeldygnat och börjat jobba 07.00 båda morgnarna.
Tänkte "vila" innan middagen klockan 17.00.
Vaknade klockan 08.00 dagen efter, men kläderna på, och var så sjukt kissnödig. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

26 timmar i ett sträck. Fatta chocken när jag vaknade.

:O vad hade du gjort då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

26 timmar i ett sträck. Fatta chocken när jag vaknade

Ja, jag fattar. För jag var själv shockad när jag vaknade, tittade på klockan, ägnade en kvart åt att räkna ut det och insåg att jag sovit i 18 timmar.

aristoteles:

nerdrogad

Antar att jag skulle påpekat att jag menade normal sömn, inte nerdrogad, aspackad eller annat[blush]

Gibbs:

16 timmar som mest.

Händer det regelbundet (som en gång i månaden för mig) att du sover så länge? Eller var det en engångshändelse?

antrax:

Hade dubbeldygnat

Ahahah fatta vad jag failat ofta på att dygna. Har hänt flera gånger att jag dygnat, sen sov jag 14+ timmar och då var det förstört[blush]

Dan_the_ironman:

20-21 timmar

Okej, folk har lyckats med mer än mig... Shit, jag som trodde 18 var mycket, men att lyckas sova i över ett dygn, det får mig att vilja ha möjligheten att gå i ide... ibland i alla fall, för det är trots allt ändå fint på vintrarna nu när vi haft två riktiga vintrar i rad[love]


   
SvaraCitera

Har sovigt ett par gånger i typ 30 timmar, record 36-38 timmar, fast då hade inte jag sovigt på ett par dagar[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

:O vad hade du gjort då?

Hade varit vaken i ca en vecka i sträck.

Storchen84:

Ja, jag fattar. För jag var själv shockad när jag vaknade, tittade på klockan, ägnade en kvart åt att räkna ut det och insåg att jag sovit i 18 timmar.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Händer det regelbundet (som en gång i månaden för mig) att du sover så länge? Eller var det en engångshändelse?

Engångshändelse, men sover alltid 14timmar när jag får sova om det inte är något som händer nästa dag 😛 oavsett hur mycket elr lite jag sovit xD


   
SvaraCitera

16 timmar tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hade varit vaken i ca en vecka i sträck.

Alltså... vad är det som gör att folk inte kan sova så lång tid i sträck? Har en på jobbet som lyckades med samma sak. Han försökte sova, men lyckades inte. Det mesta han sov var typ 15 minuter 1-2 gånger på dagen. Till slut fick han sjukskriva sig och gå hem. Och detta har hänt två gånger. Inte på kort tid, men ändå har det hänt två gånger.

Why?

Måste också försöka komma ihåg o fråga honom om han kommer ihåg hur länge han sov efteråt dom två gångerna.


   
SvaraCitera

Nej. Har sovit nästan 20 timmar i sträck. Fast på medicin.


   
SvaraCitera

16 timmar som mest. Hade blivit längre om inte min fader hade kommit in och skrikit på mig att gå upp.


   
SvaraCitera