Aviseringar
Rensa alla

Vad är det med killar och tjejer och könsnormer?


Ämnesstartare

Alla pratar om att det är en massa normer hit och dit, att killar tar för sig för mycket och borde ge ifrån sig lite mer osv.

Men när jag går ut men min kompis är vi ganska dominanta och tar för oss tar väldigt mycket. Oftast blir de tjejerna vi träffar intresserade och vill att vi ska följa med dem hem. Vi gör det egentligen för att det är kul men det är ju ett kul bonus att få ligga... Väldigt många gånger har tjejen redan haft ett ragg men sedan lämnat honom för oss. 

När man är lite mer "försiktig" däremot brukar de antingen vara trevliga men sen dra eller direkt vara otrevliga.

Hur kommer det sig? Nu kommer de flesta tjejer här förmodligen säga "sånt gillar jag inte", men har fått höra från dessa tjejer sen att de aldrig vart med om något liknande tidigare och inte riktigt fattade vad som hände.  Har vart med om det så många gånger att jag inte längre tror det är en slump... Alla pratar om hur mansrollen är destruktiv men jag frågar mig varför så många tjejer verkar gilla oss som i mångas ögon är douchebags, osv. (Och nej vi är inte några misogyna svin som ser tjejer som objekt)


   
Citera
Ämnesstartare

Det är någonting, vill alla övertyga om, mer än så vet jag inte, ni är alla likadana oavsett modell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det är nog lite biologiska faktorer/effekter  bakom också 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar du på riktigt varför det är uppskattat och framgångsrikt med extroverta och självsäkra personer eller vill du bara skryta över ditt påstått framgångsrika raggande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Undrar du på riktigt varför det är uppskattat och framgångsrikt med extroverta och självsäkra personer eller vill du bara skryta över ditt påstått framgångsrika raggande.

Nej vill inte skryta på ett anonymt forum. Såg att det är många "feminister" här och vill  höra lite olika åsikter för att inte bli helt världsfrånvänd. När man läser om nån explicit samtyckeslag börjar man känna sig lite orolig för vad man håller på med. Men eftersom tjejerna kommer tillbaka frivilligt är jag rätt övertygad om att jag inte begått något mot någons vilja. 
Visst är kanske ganska självsäker i det avseendet men inte alls extrovert. Brukar ibland bara känna mig social och bara "konversera" och det leder oftas till att man blir kompisar men inget annat (vilket ju också är najs). Har många killkompisar som är självsäkra och extroverta men ändå aldrig får till det. Skillnaden mellan dem och oss är att vi gör allt som verkar vara "förbjudet". Tex om det är en grupp tjejer och killar och vi tar tag i tjejens hand och drar dem ur gruppen. Det bemöts väääldigt sällan negativt. Backar dock ur en stund vid minsta invändning. De enda som inte brukar gilla det brukar vara hennes tjej och killkompisar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur många såna här trådar finns det? 10000000000000000004340863965279547891? tappade räkningen sry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Undrar du på riktigt varför det är uppskattat och framgångsrikt med extroverta och självsäkra personer eller vill du bara skryta över ditt påstått framgångsrika raggande.

beror på vad han menar med: 

Spotify: ganska dominanta och tar för oss tar väldigt mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
hur många såna här trådar finns det? 10000000000000000004340863965279547891? tappade räkningen sry

: D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
hur många såna här trådar finns det? 10000000000000000004340863965279547891? tappade räkningen sry

länka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
sry

jag förlåter dig Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

länka

kommer ta några millennier får hitta ett livselixir först så att jag haffar lite tid brb 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify: "feminister"

Varför citationstecken?

Spotify: Tex om det är en grupp tjejer och killar och vi tar tag i tjejens hand och drar dem ur gruppen. Det bemöts väääldigt sällan negativt. Backar dock ur en stund vid minsta invändning. De enda som inte brukar gilla det brukar vara hennes tjej och killkompisar.

Skulle säga att detta är på gränsen, men gör du inget värre är det väl på okej-sidan, i synnerhet som alla inblandade förmodligen är hyfsat förfriskade. Att något går hem som raggningsteknik innebär dock inte per automatik att det är god stil, då vare sig tjejer eller killar är immuna mot normer och strukturer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Varför citationstecken?

Alltså aktiva feminister, inte dom som bara säger "jag är för jämställdhet" osv.

Nachac:

Varför citationstecken?
Skulle säga att detta är på gränsen, men gör du inget värre är det väl på okej-sidan, i synnerhet som alla inblandade förmodligen är hyfsat förfriskade. Att något går hem som raggningsteknik innebär dock inte per automatik att det är god stil, då vare sig tjejer eller killar är immuna mot normer och strukturer.

Tack för inlägget.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hade inte forumet blivit förbättrat hade det varit enkelt att se hur många såna här trådar som fanns...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify: Alltså aktiva feminister, inte dom som bara säger "jag är för jämställdhet" osv.

Så feminister inom citationstecken är de faktiska feministerna. Speciellt.


   
SvaraCitera