Aviseringar
Rensa alla

Vad är det med killar och tjejer och könsnormer?


Ämnesstartare

Nachac:

Så feminister inom citationstecken är de faktiska feministerna. Speciellt.

ba lite good old hipster garbage


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: ba lite good old hipster garbage

Haha.


   
SvaraCitera

Spotify:
Alla pratar om att det är en massa normer hit och dit, att killar tar för sig för mycket och borde ge ifrån sig lite mer osv.

Men när jag går ut men min kompis är vi ganska dominanta och tar för oss tar väldigt mycket. Oftast blir de tjejerna vi träffar intresserade och vill att vi ska följa med dem hem. Vi gör det egentligen för att det är kul men det är ju ett kul bonus att få ligga... Väldigt många gånger har tjejen redan haft ett ragg men sedan lämnat honom för oss. 

När man är lite mer "försiktig" däremot brukar de antingen vara trevliga men sen dra eller direkt vara otrevliga.

Hur kommer det sig? Nu kommer de flesta tjejer här förmodligen säga "sånt gillar jag inte", men har fått höra från dessa tjejer sen att de aldrig vart med om något liknande tidigare och inte riktigt fattade vad som hände.  Har vart med om det så många gånger att jag inte längre tror det är en slump... Alla pratar om hur mansrollen är destruktiv men jag frågar mig varför så många tjejer verkar gilla oss som i mångas ögon är douchebags, osv. (Och nej vi är inte några misogyna svin som ser tjejer som objekt)

En del tjejer gillar väl vissa sorters killar och en del tjejer gillar väl en annan sorts killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jkpg_kille:

En del tjejer gillar väl vissa sorters killar och en del tjejer gillar väl en annan sorts killar?

Självklart. Ibland känns det dock som dom inte ens ser mig som någon riktig person utan bara som "killen från klubben"... vet inte. Tror de flesta tjejer som är på klubben är öppna för den sortens killar iallafall.
Typ i skolan tar det såklart lite längra tid och man lär känna varann osvosvosvosv.


   
SvaraCitera

Alltså, när ska folk förstå att man tycker om olika saker? Dessutom, vad man gillar i sängen eller attraheras av behöver absolut inte ha något att göra med hur man vill bli behandlad i en relation, på jobbet eller i samhället. Vad har dessa tjejers reaktioner på ditt beteende att göra med resterande könsnormer och ojämlikheter som råder i samhället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
Alltså, när ska folk förstå att man tycker om olika saker? Dessutom, vad man gillar i sängen eller attraheras av behöver absolut inte ha något att göra med hur man gillar att bli behandlad i en relation, på jobbet eller i samhället. Vad har dessa tjejers reaktioner på ditt beteende att göra med resterande könsnormer och ojämlikheter som råder i samhället?

Vet inte är ganska förvirrad som du kanske redan märkt.  Det har nog inget alls att göra med andra könsnormer och ojämlikheter i samhället. Håller inte på sådär vanligtvis om jag inte är intresserad av tjejen. Mest på "attraktions-planet" eller vad man nu ska kalla det verkar inte denna jämlikhet funka? Min fråga som jag grubblat på är om killarna blivit så passiva i takt med att samhället blivit mer jämställt? Eller dom kanske alltid varit så, vad vet jag. Ändå verkar såå många tjejer föredra dom mindre passiva och mer dominanta (grov generalisering ocf). Så många gånger när jag varit ute har jag sett nån snubbe ragga upp en brud, och det har räckt att jag tar tag i hennes hand och leder henne bort  därifrån för att hon ska vara intresserad, innan hon ens fått veta något om min  personlighet. Jag vet att jag kanske låter helt idiotisk när jag skriver det här men det är något jag erfarat personligen och som sagt vill inte bli helt världsfrånvänd och leva i min egen bubbla...


   
SvaraCitera

Spotify: Min fråga som jag grubblat på är om killarna blivit så passiva i takt med att samhället blivit mer jämställt?

Alltså det är ju en sak att förföra och charma med respekt utan förutfattade meningar. Jag tror att snacket om könsnormer bara har gjort att folk inte längre har förutfattade meningar eller förväntningar, helt enkelt. Dominant eller ej, passiv eller ej, det har med personlighet att göra.

Jag vet inte hur gammal du/dem är, men att du drar iväg tjejerna på det sättet och de blir nyfikna är inte så konstigt, för det är ju annorlunda. Jag hade mest blivit frustrerad över en sån grej för jag förväntar mig att en snubbe i min ålder/äldre än mig ska kunna fånga mitt intresse genom sitt sätt och/eller genom för mig intressant konversation.


   
SvaraCitera