Aviseringar
Rensa alla

Vad är det med lärare och VHS/DVD-spelare egentligen


Ämnesstartare

Det är inte kärnfysik direkt.

Och ändå ska det ta en kvart innan läraren ropar ut: "Någon som vet hur PLAY-knappen ser ut..?!"

[mad][mad]


   
Citera
Ämnesstartare

varför är du 20 och studerar, för fin för fabriksgolvet???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sant fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kefka:

varför är du 20 och studerar, för fin för fabriksgolvet???

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Det är intressant att samma lärare alltid har samma problem varje gång, oavsett hur man visar och pekar.


   
SvaraCitera

Hmm, detta är för vanligt för att det ska vara ett sammanträffande. En lärare är ju expert på förbereda saker pedantiskt. Att hantera DVD-spelaren är väl garanterat en sak som lärare vill vara förberedd med för att inte göra bort sig, speciellt när det inte kräver så mycket förberedelse. Så det måste ligga något annat bakom det än att de inte vet hur man gör.

När jag gick i skolan så hände det också jämt att lärararna inte visste var "play"-knappen ligger. Verkar vara vanligt för alla lärare när du skriver det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

En lärare är ju expert på förbereda saker pedantiskt. Att hantera DVD-spelaren är väl garanterat en sak som lärare vill vara förberedd med för att inte göra bort sig, speciellt när det inte kräver så mycket förberedelse. Så det måste ligga något annat bakom det än att de inte vet hur man gör.

Nu blev det ännu mer rörigt.

Kan vi inte bara anta att en stor del av den äldre generationens lärare är helt jävla dumma i huvudet -- men kunde bli lärare ändå för att ja, kraven var väl inte så höga på den tiden.


   
SvaraCitera

har också tänkt på detta.

slog mig nu att min moder nyligen blivit lärare, vet att hon kunde handskas någorlunda med dvd-spelare förr, vore intressant att se om hon fortfarande besitter den förmågan


   
SvaraCitera

zackk:

Nu blev det ännu mer rörigt.

Kan vi inte bara anta att en stor del av den äldre generationens lärare är helt jävla dumma i huvudet -- men kunde bli lärare ändå för att ja, kraven var väl inte så höga på den tiden.

Inge antaganden nu, då kommer man aldrig till botten av det.
Till och med mina otekniska bekanta klarar av att hantera dessa saker. Då har lärare utöver det en massa förberedelse.

Kanske ligger något psykologiskt bakom det som exempelvis nervositet för att komma igång med lektionen på en naturligt sätt. Det är ganska vanligt att man gör liknande saker när man är nervös och ska smälta in.


   
SvaraCitera

Jag kan tillägga att jag inte sett fenomenet bland manliga lärare. Dock så har jag mest haft manliga lärare i vetenskapliga ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykologi min käre Watson, psykologi. Plugga lärarlinjen så kommer du förstå varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Psykologi min käre Watson, psykologi. Plugga lärarlinjen så kommer du förstå varför.

Haha ok, Holmes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ alla lärare jag hade i skolan var såna, eleverna visste mer än lärarna angående sånt [smile]


   
SvaraCitera

antagligen är alla lärare inavlade..... lärarna hade samma problem då, och de har det nu (när jag äe 22).......... KATASTROFF


   
SvaraCitera