Aviseringar
Rensa alla

Vad är det med min kompis?


Ämnesstartare

Går nu andra året i gymnasiet och i min klass finns det 2 killar jag brukar hänga med. Den ena av killarna har mycket status med tjejerna, tjejerna anser (på något jävla sätt) att han ser bra ut fast han är runt 170-175 cm lång, väger runt 85 kg och har inga direkt synliga muskler eller definerade armar utan ser ut som en lite halv mullig kort kille helt enkelt.

Hur som helst så är jag själv runt 185 cm lång och väger omkring 75-78 kg och är väl långt ifrån vältränad men har definerade muskler och kort mörkt hår. Den här killen brukar väldigt ofta dryga med mig. Han brukar ställa sig framför mig och hoppa.. Som att det var jag som var skit lång fast de är han som är rätt kort så verkar han i alla fall gilla att reta mig för att jag är rätt mycket längre än han. Det mest humoristiska är att han sagt "Du är perfekt längd exakt sådär lång skulle jag velat vara" men också veckan efter sagt "Synd asså.. Du är för lång för tjejer och jag är för tjock" och sen skrattar han.. Vet inte hur man ska ta det men men..

T.ex häromdagen när vi var med den tredje killen i gänget och han frågar mig om jag varit nått på gymmet på sistone så skrattar den här killen plötsligt så mycket han orkar och när den ena frågar vad han skrattar åt så pekar han på mina armar och säger typ "HAAHAHAAH han träna??". Blev förbannad och ville bara säga "Amen durå ha du sprungit nått på sistone eller så jävla tjock och äcklig du är" men var tyst istället.

Han har också sagt att jag är 9 på en 10 skala flertalet gånger och de har han sagt seriöst och inte skrattat ihjäl sig efteråt eller något, till min kompis så sa han typ 6-7/10 vilket jag tyckte lät rimligt så då får jag anta att de han säger stämmer. Hur som helst så vet han om att jag inte är killen som har lätt med tjejer och det är inte av anledningen att jag är för ful utan för att jag helt enkelt inte tar initiativ vilket den här killen är ett geni på. Han brukar skämta framför andra klasskamrater att jag legat flertalet gånger och sen dögarva och så vidare vilket är rätt jobbigt... Sen när man är själv med han så stöttar han mig och säger liksom att de inte är svårt att fixa en tjej, titta på hur jag ser ut egentligen inte fan e jag tränad, lång eller något utan jag får bara tjejer för att jag kan prata.

Han är en schysst kille egentligen och jag gillar att vara med han men när han håller på så här blir jag trött på han.. Varför gör han egentligen så här när han själv redan får tjejer och jag inte får i närheten av lika många? Bör jag sluta vara med den här killen eller vad fan ska jag göra, att säga till han funkar inte...


   
Citera

Så man kan inte va snygg för att man är mullig? Tkr ofta att mulliga killar är finare och tjejer är inte med nån BARA för att hn är snygg.

Vet dock inte vad du ska göra förutom att sluta vilja lägga kommentarer om hans kropp och säg ifrån eller helt enkelt sluta vara med han


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Så man kan inte va snygg för att man är mullig? Tkr ofta att mulliga killar är finare och tjejer är inte med nån BARA för att hn är snygg.

Vet dock inte vad du ska göra förutom att sluta vilja lägga kommentarer om hans kropp och säg ifrån eller helt enkelt sluta vara med han

haha så du försvarar honom alltså? Rolig tjej, inte fan äre jag som gjort något fel


   
SvaraCitera

tjooooo:

haha så du försvarar honom alltså? Rolig tjej, inte fan äre jag som gjort något fel

Är kritisk mot båda. Du kan sluta komma med kommentarer om hans vikt
du kan säga till han att sluta men han lyssnar ju inte
så sluta va med han
Inte så jävla svårt


   
SvaraCitera

Ja tror att din kompis söker någon form av din uppmärksamhet. Vill skämta med dig för att bekräfta att ni är så bra vänner att ni kan förolämpa varandra på skämt och ingen skada. Jag tycker att du ska börja med att fråga varför han beter sig som han gör.


   
SvaraCitera

Aventador:
Ja tror att din kompis söker någon form av din uppmärksamhet. Vill skämta med dig för att bekräfta att ni är så bra vänner att ni kan förolämpa varandra på skämt och ingen skada. Jag tycker att du ska börja med att fråga varför han beter sig som han gör.

Håller med ovanstående talare! Det verkar som att det ändå är något han tycker är okej eftersom att han fortsätter vara så pass bra kompis med dig, iaf när ni är med varann på tu man hand. Sedan så drar han kanske lite nytta av svagheten du har, d.v.s. den muntliga biten, för då får han skina ännu mer. Bara för att ni är bra kompisar är det naturligtvis inte okej så du borde ta dig i kragen och dra upp det när ni är ensamma; stå på dig och säg att det fan inte är kul.
Glöm inte att berätta hur det gick 🙂


   
SvaraCitera

schim:

Är kritisk mot båda. Du kan sluta komma med kommentarer om hans vikt
du kan säga till han att sluta men han lyssnar ju inte
så sluta va med han
Inte så jävla svårt

Det är lättare sagt än gjort, för honom är de ju svårt och har man en vän som man gillar fast dom beter sig konstigt ibland så blir man ju osäker eller? 


   
SvaraCitera

Han tror ju precis som dom ovan har sagt att du tkr att hans 'humor' är okej och att du är helt okej med allt sånt som han säger, men jag skulle nog inte sluta vara med honom helt och hållet eftersom du ändå verkar tycka att han har något att ge som en kompis? 
Du kanske kan ta ett snack med honom, säga till honom vad du stör dig på och sånt. Kan han inte ta det och vänder det emot dig o säger att du har gjort fel så är han ingen vän att ha, faktiskt. /: 


   
SvaraCitera

lisa20088:

Det är lättare sagt än gjort, för honom är de ju svårt och har man en vän som man gillar fast dom beter sig konstigt ibland så blir man ju osäker eller? 

Mår man inte bra av dem i ens omgivning så är det lika bra att skita i dem. Att irritera sig på någon såpass att man gör en tråd om det räknas som att inte må bra av personen.

Förstår inte varför man ska göra saker så komplicerat. Är bara att säga hejdå vill inte va din kompis eller ignorera 


   
SvaraCitera

schim:

Mår man inte bra av dem i ens omgivning så är det lika bra att skita i dem. Att irritera sig på någon såpass att man gör en tråd om det räknas som att inte må bra av personen.

Förstår inte varför man ska göra saker så komplicerat. Är bara att säga hejdå vill inte va din kompis eller ignorera 

Jo men det är precis som i ett förhållande, det är inte lätt att BARA säga hejdå.
Förstår ju hur du tänker men menar bara att de inte är så enkelt :/ 


   
SvaraCitera

Han känner sog nog obekväm med sin kropp och försöker därför hitta fel hos andra så han mår bättre. Prata med honom!


   
SvaraCitera

Säg till han hur du känner. Jag tror nog ni skulle kunna vara riktigt bra vänner. 


   
SvaraCitera

vad ska vi leka??


   
SvaraCitera

Wat. Han låter ju som världens skönaste kompis. Hur kan du bli upprörd när han skojar om att du inte tränar när han vid seriösa tillfällen har gett dig 9/10 vilket faktiskt innebär att han tycker du är riktigt snygg. Jag förstår helt enkelt inte vad du har för problem med honom? Kanske är du som är problemet då du verkar vara osäker på ditt utseende (förstår dock fortf  hur du kan irritera dig på honom då han troligen skulle ge dig världens peptalk om du någonsin berättade det för honom med tanke på din beskrivning av honom).


   
SvaraCitera

Tolkar det som att han tycker att du är snygg men är en skojare. Prata med honom.


   
SvaraCitera