Aviseringar
Rensa alla

Vad är det som händer med mig?


Ämnesstartare

Hallå. Har i princip hela mars varit lite smått förkyld, det började med att jag hade ont i halsen. Sedan blev jag snuvig men nu har det stegvis blivit värre och värre. Nu är det riktigt tufft.

Jag har ständigt ont i halsen, jag hostar 24/7 och jag har gjort det i snart en vecka nu - det konstiga är att det inte är något slem.
På nätterna kräks jag nästan och jag får upp magsaft i munnen när jag hostar. När jag har gått ut (jag försökte gå till skolan idag) så har det slutat med att jag nästan kräks, att jag blir yrslig och svettas floder.

Jag misstänker dock att jag oroar mig lite för mycket.
Men det är extremt störande att jag inte kan sova. Den här veckan har jag nog sovit totalt 10 timmar (brukar vakna varannan timme).

Försöker äta chili och annan stark mat, det brukar bedöva lite och jag tar en tesked äkta thailändsk chili ibland och det brukar hjälpa för bara en kort stund.

Så i ren panik och ren sömnbrist, vad fan är det här och vad kan jag göra åt det?
Jag måste ju fortsätta med pluggandet, kunna sova på nätterna och kunna gå utanför dörren.


   
Citera
Ämnesetiketter

intressant, jag har haft yrsel hela veckan.. Börjar avta lite.


   
SvaraCitera

För det första vet jag inte om ren chilli är särskilt bra när man är sjuk. Du är säker på att det inte bidrar till illamåendet och kräkningarna? Även sömnbristen kan bidra till detta.

Sen tror jag att du har en kraftig virusinfektion som inte vill ge med sig. Men eftersom du har haft detta så pass länge bör du gå till läkare.


   
SvaraCitera

skulle ringa vårdis om jag var du.


   
SvaraCitera

säg att du inte kan sova pga hostan, då får du säkert nån nice hostmedicin


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Så i ren panik och ren sömnbrist, vad fan är det här och vad kan jag göra åt det?

låter som en riktigt långdragen virusinfektion. gå till doktorn.
de kan väl inte göra något direkt om du inte har halsfluss el. dyl. men kanske kan du få en trevlig hostmedicin om du har tur.

annars:
ät ordentligt.
drick kamomillte/inhalera i kamomillångbad.
vila så mycket det går.
sov i högläge.
drick MASSOR vatten.


   
SvaraCitera

Du har högst troligen mykoplasma i blodet.


   
SvaraCitera

Uppsök läkare så får du medicin, du är frisk på en vecka.


   
SvaraCitera

Drick lite citrusjuice för att få i dig c-vitamin.


   
SvaraCitera