Aviseringar
Rensa alla

Vad är det som händer mig?


Ämnesstartare

Hejsan.

Jag har ett litet problem, eller rättare sagt, det är ganska stort. Jag började på högskolan för nästan exakt ett år sedan och det har varit med blandad framgång. Jag kommer i alla fall inte få pengar till nästa termin.

Anledningen till att jag inte klarar tentorna är inte att jag inte förstår utan att jag blir så väldigt nervös. Ungefär två veckor innan tenta så börjar jag få svårt att somna på nätterna. När det är en vecka kvar så sover jag nästan ingenting. Jag får kramper i ansiktet. Det sticker i läpparna på precis samma sätt som det gör om en fot eller något somnar. Med jämna mellanrum så rycker det i ögonen och synen bara fladdrar.

Ibland så försvinner hörsen, det bara susar under ca 5 sekunder. Detta sker ganska ofta nära tentan. Ibland är det som om man stod mitt mellan filerna på motorvägen när bilar passerar i hög hastighet på båda sidor.

Magen blir också helt kaos och är väldigt känslig mot fet mat. Kvällen innan tentan så spyr jag alltid, minst 4 ggr.

Dagen då tentan kommer är jag helt slutkörd, jag har inte sovit något. pluggantet hav varit halvkasst för jag suttit och funderat på varför.
Detta började i samband med att jag slutade äta Setralin som jag ätit mot ångest och OCD. Men de problemen är som bortblåsta.

Jag vet inte hur mycket längre till jag orkar. Det känns så äggande med all tid jag lägger ner på att lära mig och så blir jag så nervös att jag inte minns något alls.

Blir det inte en vändning snart kommer jag bli tvungen att göra något drastiskt, vad det är vet jag inte än men det kommer inte vara att läsa vidare på högskolan.


   
Citera

Känner igen det där lite.
Brukar finnas en skolhälsogrupp, ta kontakt med den och förklara läget.
Sen kan du ju försöka prata berörda lektorer också


   
SvaraCitera

Börja knega istället.


   
SvaraCitera

du kanske borde vila ifrån skolan en tid. men vet inte kanske har fel, fråga en läkare.


   
SvaraCitera