Aviseringar
Rensa alla

Vad är det som styr?


Ämnesstartare

hm, tänkte bara kolla med er. vad är det egentligen som styr och bestämmer vilket märke på pillrena man ska ha? 🙂
dututuu [love]


   
Citera
Ämnesstartare

Det som styr är egentligen du, vad för behov du har och vad du helst vill slippa för biverkning. Om du har någon sjukdom/acneproblem, mm kan påverka vilken sort du får. Barnmorskorna försöker ofta välja en billig så det inte ska kosta landstinget så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det första min barnmorska frågade mig var "vilken biverkning vill du helst slippa?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spellbound:

"vilken biverkning vill du helst slippa?"

men om jag inte vet det då? :O det enda jag vet är att jag vill slippa mensvärk och inte bli gravid!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då spelar det ju igentligen ingen roll vilket märke så länge det tar bort mensvärken och gravid blir du inte i första taget av p piller om du inte slarvar vill säga. Själv har jag neovletta 28 och jag tycker dom funkar bra på mig har mindre mensvärk än tidigare och jag blöder inte heller lika mycket. Hade dessutom inte biverkningar speciellt mycket. Hoppas du hittar ett bra märke som passar dig. Lycka till! =^_^=


   
SvaraCitera

Jag sa till min barnmorkaa då jag skulle börja med p-piller att jag vill slippa min fruktansvärda mensvärk och minska blödningsmängden. Att man sen inte blir gravid lika lätt som utan p-piller (prevemtivmedel) är ju ett +. [y]

Mensvärken försvann när jag började med p-piller (trionetta), men blödde fortfarande lika mycket. Sedan testade jag Jasmine, blödde fortfarande väldigt rikligt, började sen med trinovum bla för att få ökad sexlust, BM sa att dom här pillrena skulle kunna hjälpa till med det. Jag hade i princip gett upp hoppet om att få minskad blödning.

Men efter att ha haft fruktansvärda blödningar sen mensen börja komma är jag rätt less, så ringde jag gyn. Gyn rekomenderade minipiller, och glad är jag för det att jag for dit. Har inte haft mens på 5 veckor nu. [bigsmile]

Mensvärk har jag inte haft oavsett märke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojje83:

Själv har jag neovletta 28 och jag tycker dom funkar bra på mig har mindre mensvärk än tidigare och jag blöder inte heller lika mycket.

okej, för det är det jag egentligen "satsar" på, neovletta alltså 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

okej, för det är det jag egentligen "satsar" på, neovletta alltså 🙂

ja om det är det du känner skulle funka på dig så tycker jag du ska testa funkar dom inte på dig kan du ju alltid byta till en annan sort. Du får ju ändå först 3 provmånader för att se om dom fungerar. Många av mina kompisar som har skaffat p piller nu på sista tiden har fått neovletta 28 utskrivet av deras bm. Berätta gärna hur det går för dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojje83:

Berätta gärna hur det går för dig.

will do, tack för hjälpen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det va så lite så [bigsmile]


   
SvaraCitera

men hallå XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja vad hade du på hjärtat då??? [confused][crazy][wink]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera