Aviseringar
Rensa alla

Vad är detta?


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 16 år, som har en fråga. Eller snarare, det är en liten sak jag undrar över, som angår en ganska nyligen inträffad händelse.

Jag och min flickvän, sen ett halvår tillbaka, har ganska mycket sex. Speciellt nu på sommarlovet.
Och nu nyligen har det hänt att när jag tar ut min penis ur henne så finns det blod på den. Det har hänt varje gång de senaste dagarna.
Då tänker ni säkert "haha, det är mens", men hon går på p-piller, alltså kan hon inte få mens. Hon ska inte blöda alls.

Faktum är att vi inte ens vet om det är blod där, men det verkar som det.
Då är frågan, är det att hon har "gått sönder" någonstans där inne? (pga för mycket sex, eller sex där hon inte varit tillräckligt våt), kan det vara en könssjukdom, eller är det något annat?

En annan sak ni bör veta är att hon tar järn-piller, pga järnbrist. Kan det ha med dem att göra?

Uppskattar seriösa svar. Tack!


   
Citera

Som i seven nästan, eller vad hehe [bigcheers]


   
SvaraCitera

Bara för att man ta p-piller, betyder inte det att mensen försvinner.


   
SvaraCitera

caggar:

Då tänker ni säkert "haha, det är mens", men hon går på p-piller, alltså kan hon inte få mens. Hon ska inte blöda alls.

Mellanblödning?
Och man kan ha mens när man äter p-piller [rolleyes]


   
SvaraCitera
ziiesh

caggar:

sex där hon inte varit tillräckligt våt

kan så vara. Men då gör det ont för henne också. Svider och håller på, och är erat sex bra och fullt av förtroende så borde du redan veta det.

caggar:

kan det vara en könssjukdom

Japp, det kan det

caggar:

eller är det något annat?

Kan vara en herrans massa saker faktiskt

caggar:

En annan sak ni bör veta är att hon tar järn-piller, pga järnbrist. Kan det ha med dem att göra?

Varför ringer du inte typ ungdomsmottagningen? 😛

klåparen:

Bara för att man ta p-piller, betyder inte det att mensen försvinner.

det beror på vilken sort man tar. Kombinerade är vanligast, då har man mens var 4e vecka, men tar man minipiller kan man ha väldigt oregelbunden eller ingen alls på ett bra tag eller jätteofta, det är individuellt precis som allt annat som gäller kroppen. Jag går på minipiller och har inte haft mens på ett halvår [y]


   
SvaraCitera

ziiesh:

men tar man minipiller kan man ha väldigt oregelbunden eller ingen alls på ett bra tag eller jätteofta

Det vet jag, men eftersom han sa just p-piller så antog jag... [smile]


   
SvaraCitera
ziiesh

klåparen:

Det vet jag, men eftersom han sa just p-piller så antog jag... [smile]

det gjorde jag med 😛 antingen har han fått hela grejen om bakfoten eller så gav han oss dålig info 😛


   
SvaraCitera

ziiesh:

antingen har han fått hela grejen om bakfoten eller så gav han oss dålig info

Så sant så [cheers]


   
SvaraCitera

caggar:

Då tänker ni säkert "haha, det är mens", men hon går på p-piller, alltså kan hon inte få mens. Hon ska inte blöda alls.

Man blöder ju för fan visst när man äter p-piller?


   
SvaraCitera

Du är för dålig för sex. [n]


   
SvaraCitera
Hayge

Myksa:

Du är för dålig för SEX.

Agreed!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan vara en tillfällig blödning. Jag tycker att hon ska ringa UM och fråga lite så att ni inte går omkring oroliga. Får hon "blod i trosan" eller är det bara så efter att ni haft sex?


   
SvaraCitera

caggar:

En annan sak ni bör veta är att hon tar järn-piller, pga järnbrist. Kan det ha med dem att göra?

Uppskattar seriösa svar. Tack!

Fråga din ungdomsmottagning, notera att UM forumet är inte så mycket det ^^.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snacka med ungdomsmottagningen. Ni kan gå dit tillsammans. Det är inte så pinsamt som det verkar. Mycket bättre att få reda på vad det är än att fråga här på forumet där många svar är oseriösa 🙂

[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera