Aviseringar
Rensa alla

Vad är detta?


Zingo
Ämnesstartare

känner mig överlag hela tiden övervakad, när någon skrattar så tror jag att dom skrattar om mig eller om någon viskar så är det om mig osv. 
tror även att folk har hackat min dator/mobil och ser allt jag skriver och är inne på och kollar mig överallt. Som att alla vill hitta en anledning till att göra mig illa eller hitta något att skratta åt hos mig, eller snacka om. Tror att folk spanar in i mitt fönster från huset mittemot, så känner att jag måste dra för gardinerna för att kunna slappna av. Ibland får jag för mig att mina nära bekanta sätter upp små kameror som jag inte ska kunna se för att kolla mig osv. 
Känner en ständigt gnagande oro, och får väldigt mycket ångest fall jag skulle råka snacka med någon om något ur mitt privatliv eftersom de som bevakar sedan ska skratta åt mig , snacka om mig osv. Som sagt.  
Vad kan detta vara?


   
Citera

Mitt liv och det är om dator/mobilen gör ju staten. Glad


   
SvaraCitera

Jag har oxå lite åt det hållet dock att jag alltid måste se " snygg ut". Aldrig gå osminkad på stan, aldrig ha förstora eller försmå kläder osv... och så känns det som att alla kollar på mig och liksom tänker saker om mig osv... Dock vet jag inte vad det är för sorts problem jag eller du har tänkte bara säga det xD


   
SvaraCitera

Zingo:
känner mig överlag hela tiden övervakad, när någon skrattar så tror jag att dom skrattar om mig eller om någon viskar så är det om mig osv. 
tror även att folk har hackat min dator/mobil och ser allt jag skriver och är inne på och kollar mig överallt. Som att alla vill hitta en anledning till att göra mig illa eller hitta något att skratta åt hos mig, eller snacka om. Tror att folk spanar in i mitt fönster från huset mittemot, så känner att jag måste dra för gardinerna för att kunna slappna av. Ibland får jag för mig att mina nära bekanta sätter upp små kameror som jag inte ska kunna se för att kolla mig osv. 
Känner en ständigt gnagande oro, och får väldigt mycket ångest fall jag skulle råka snacka med någon om något ur mitt privatliv eftersom de som bevakar sedan ska skratta åt mig , snacka om mig osv. Som sagt.  
Vad kan detta vara?

Låter väldigt mycket som paranoia, men det där att uppleva att andra tittar konstigt på en eller skrattar är också ett symptom på social fobi, men överlag känns det som att det mest är paranoida symptom.


   
SvaraCitera

paranoia. ifall det utgör ett handikapp för dig, vilket det definitivt låter som om det gör, kan det vara bra för dig att söka vård. ifall du går till en vårdcentral kan de remittera dig till en psykiater eller terapeut.


   
SvaraCitera

Det kallas FRA och NSA.


   
SvaraCitera
Kaira

Kan känna väldigt likt det du beskriver. Jag kan också känna att någon på något mystiskt sätt kan se mig genom min datorkamera när jag spelar, ser på film eller vad som helst. Brukar täcka för kameran på något sätt och sen känns det bättre


   
SvaraCitera

tror vissa här missförstår dig

har du brukat någon drog på senare tid?


   
SvaraCitera
Zingo
Ämnesstartare

superpojken:
tror vissa här missförstår dig

har du brukat någon drog på senare tid?

Senast var tramadol ca en månad sen.
men innan dess körde jag kanske mycket Ritalin.. Och var nog mycket i samband i de köret det börja komma upp till ytan så att säga.


   
SvaraCitera