Aviseringar
Rensa alla

Vad är detta med att utseendet inte spelar någon roll?!


Ämnesstartare

Herregud, vad är det för något med att utsidan inte spelar någon roll, att det bara är insidan som räknas.
Så jävla idiotiskt.
Klart utsidan räknas, varför kollar man annars alltid snett på personer som ser ut på ett annat sätt, och varför går man upp tidigare på morgonen för att hinna göra sig i ordning?!

Jag tycker självklart att ''det är insidan som räknas'' stämmer men det är verkligen inte så. Klart att man väljer att vara med dom ''snyggare'' istället för dom som är mindre snygga om man ska välja utan att kolla på personligheten.

Varför går vi och köper smink för ca 100 spänn i månaden och varför går vi och klipper oss hela tiden, och varför klagar vi på våra kläder, '' ååh, det passar ju inte ihop''!

Så jävla idiotiskt.
Och all den media, hur ser det ut!? Alla ska vara så jävla snygga, perfekt kropp, perfekt hud...!
Egentligen så finns det ingenting som heter perfekt inom kroppen enligt mig, men det är ändå så det är.

Sluta gå runt och säga att det är insidan som räknas, även om vi vill att det ska vara så så är det verkligen inte det.
:s


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Man vårdar sin utsida för att må bra på insidan. Sen så spelar utseendet roll, men det som spelar störst roll är vad man utstrålar.


   
SvaraCitera
Nollan

men.. när de gäller t.ex folk man ska vara tsm med antingen pga kärlek eller bara vänskap, så kanske utseendet elelr stilen har ett första uttryck, men om man har lite vett i sig så är det insidan som spelar roll i slutändan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

varför går man upp tidigare på morgonen för att hinna göra sig i ordning?!

Alla gör ej, t.ex. jag.g,


   
SvaraCitera
Nollan

Nollan:

ett första uttryck

Intryck*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

varför går man upp tidigare på morgonen för att hinna göra sig i ordning?!

Aldrig hänt mig iofs.

Däremot håller jag med dig när det gäller relationer.
Att välja en partner enbart för att denne har en tillfredsställande personlighet håller inte. Tänder man inte på sin partner är det bara att lägga ner. Samma sak gäller även åt andra hållet och är t o m viktigare.

Tex. Antalet brudar som killar i allmänhet tänder på är ganska stort, men det funkar absolut inte att ha en partner som enbart är snygg/vacker men som är helt pantad i skallen.
[y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nollan:

men om man har lite vett i sig så är det insidan som spelar roll i slutändan

jo jag menar det, på slutändan, så sjukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig handlar utseendet om någonting, visst. Men personligheten väger mer. Om en människa jag inte fastnade för först visar sig vara en underbar människa, blir han eller hon till slut snygg i mina ögon.

Det som jag går och irriterar mig på är folk som blir tillsammans med folk och sedan säger "folk säger att jag är snyggare än honom" eller "han är inte direkt snygg". ENLIGT VEM? Varför i helvete blir man då tillsammans med någon om man inte attraheras av människan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Om en människa jag inte fastnade för först visar sig vara en underbar människa, blir han eller hon till slut snygg i mina ögon.

Jävligt sant


   
SvaraCitera
Nollan

Harpyja:

Om en människa jag inte fastnade för först visar sig vara en underbar människa, blir han eller hon till slut snygg i mina ögon.

Yes jag säger desamma där, om man t.ex verkligen blir kär en person så blir den vacker etc, oavsett vad man tyckte innan man föll för den (nu tar jag då kärlek som ex, kan självklart gälla vänner också)


   
SvaraCitera

m3lis:

Varför går vi och köper smink för ca 100 spänn i månaden och varför går vi och klipper oss hela tiden, och varför klagar vi på våra kläder, '' ååh, det passar ju inte ihop''!

Tala för dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är så smart trådskaparen! [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför gå efter någonting som inte kommer att vara kvar om 50 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

varför går man upp tidigare på morgonen för att hinna göra sig i ordning?!

m3lis:

Varför går vi och köper smink för ca 100 spänn i månaden och varför går vi och klipper oss hela tiden, och varför klagar vi på våra kläder, '' ååh, det passar ju inte ihop''!

Gör ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Vad är detta med att utseendet inte spelar någon roll?!

Skitsnack så klart

6laxari1laxask:

Aldrig hänt mig iofs.

Haha visst, säger prettyboyen

6laxari1laxask:

men det funkar absolut inte att ha en partner som enbart är snygg/vacker men som är helt pantad i skallen.

Va fan det är ju det optimala, ett stycke kött man kan dra över när man vill.


   
SvaraCitera