Aviseringar
Rensa alla

Vad är ditt liv för slags bok just nu-leken


Ämnesstartare

Ja. Vad är ditt liv för slags bok just nu?

Mitt har precis varit en kaotisk kärleksroman, befinner mig i sista kapitlet.


   
Citera
Ämnesstartare

en långt och utdraget ryskt 1800-talsverk som innehåll en massa djupa insikter, men ingen spänning.


   
SvaraCitera

Twilight

oh wait.


   
SvaraCitera

Tror inte det finns många böcker om någon som typ chillar. Skulle nog vara otroligt ointressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu är mitt liv i huvudsak en stor bunt av tråkiga (men ändå lite intressanta) vetenskapliga artiklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sån där självbiografi om någon som haft ett liv fullt av motgångar på motgångar. Är någonstans i början av mitten. Kommer snart uppleva något eller komma till en insikt som vänder på allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En broschyr om sommar-Sverige.
Lovar mycket men det är mest trams.


   
SvaraCitera

En blandning av ett politiskt manifest, Finnegans Wake och dålig chick-lit. [shake]


   
SvaraCitera

En hetsig kärleksroman, ur en ung kvinnas perspektiv, där ordet kärlek söker sin mening och i mån om att skydda sig själv är alla romantiska relationer strängeligen bundna till att enbart vara fysiska.

Boken närmar sig mitten och kvinnan är på väg in i en relation.

(Vet inte om "Love and other drugs" baserats på en bok, men just den här delen av boken liknar filmens andra fjärdedel väldigt mycket)

EDIT: MS finns inte med i boken, men det är av andra anledningar som kvinnan känner sig oduglig att älskas av någon annan än sig själv.


   
SvaraCitera

Nån slags soft/social sf eller new weird där fokus ligger på tanke snarare än handling, pga jag är lat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En chick lit-bok, typ sista kapitlet. Med uppföljare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tragikomiskt drama om en ung tjej vars liv går i berg och dalbanor. Ena dagen är tjejen på topp och smider planer om sin framtid före och efter studenten, andra vill hon bara gå i ide i flera månader. Ligger nånstans i mitten av boken. Tjejen börjar komma till insikt att hon måste börja ta sig i kragen och lyfta på arlset om hon nu ska ha någon framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en deprimernade historia om en kille som förösker lista ut meningen med livet och vad han ska göra med livet och som samtidigt alltid måste kämpa i underläge och motvind och förösker skaka av sig självmordstankarna

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bibeln.

I'm God.


   
SvaraCitera