Aviseringar
Rensa alla

Vad är du?


Ämnesstartare

Jag är agnostiker vad är du?


   
Citera
Ämnesstartare

ateist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

e som due [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ateist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnostiker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Komplicerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnostiker=person som inte anser att det går bevisa ifall det finns någon gud eller inte.
ateist=någon som bestämt förnekar existensen av gudar.

jag är agnostiker, bryr mig inte tillräckligt mycket för att vara ateist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

agnostiker=person som inte anser att det går bevisa ifall det finns någon gud eller inte.

nej, det är en person som inte vet om gud finns eller inte. en agnostiker kan utan problem sträva efter att försöka bevisa om en gud finns eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

nej, det är en person som inte vet om gud finns eller inte.

http://sv.wiktionary.org/wiki/agnostiker

avgöra står det iofs där, men, men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

avgöra står det iofs där, men, men.

ja, det är grundbegreppet, sedan byggs det på. en agnostiker kan bevisa att en gud inte finns eller att en gud finns men att i dagsläget kan man inte avgöra det. tiden flyter framåt hela tiden. det är alltså omöjligt att veta om man om 10 000 år har uppfunnit en maskin som kan mäta godhet eller rentav satans närvaro.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Agnosticism
: användas som beteckning för uppfattningen att det inte går att veta om det finns någon gud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

avgöra står det iofs där, men, men.

tänk dig att jag hävdar att jag har en gud som på mitt kommando kan spränga skåne. du utmanar mig och jag hävdar bestämt att min gud kan lyda mitt kommando. vi går till blekinge och jag misslyckas med allt och erkänner nederlag.

du har nu bevisat att min gud inte finns. samtidigt hävdar du att du inte kan bevisa om en gud finns eller ej. dilemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

det är alltså omöjligt att veta om man om 10 000 år har uppfunnit en maskin som kan mäta godhet eller rentav satans närvaro.

eh. ifall det finns en gud kommer jag att motsätta mig denne. inte för att jag inte skulle erkänna henne/honom/den, utan för att jag ogillar auktoriteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ateist
enorm
djävla
ateist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

eh. ifall det finns en gud kommer jag att motsätta mig denne. inte för att jag inte skulle erkänna henne/honom/den, utan för att jag ogillar auktoriteter.

värdeuppgift:

tänk dig att jag hävdar att jag har en gud som på mitt kommando kan spränga skåne. du utmanar mig och jag hävdar bestämt att min gud kan lyda mitt kommando. vi går till blekinge och jag misslyckas med allt och erkänner nederlag.

du har nu bevisat att min gud inte finns. samtidigt hävdar du att du inte kan bevisa om en gud finns eller ej. dilemma?


   
SvaraCitera