Aviseringar
Rensa alla

Vad är du?


Ämnesstartare

varför skulle en gud lyda dig? övertro, kanske? [crazy]

värdeuppgift:

du har nu bevisat att min gud inte finns. samtidigt hävdar du att du inte kan bevisa om en gud finns eller ej. dilemma?

som sagt:

iosib:

bryr mig inte tillräckligt mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha, nu fattade jag vad du skrev, är väldigt trött.
din gud kanske hade en dålig dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

varför skulle en gud lyda dig? övertro, kanske?

inte det jag frågar efter. det är att du hävdar att det är omöjligt att bevisa en gud. jag kan hitta på en helt extremt bisarr gud som du skit lätt kan bevisa inte finns o ändå hävdar du att det inte går att avgöra om den finns eller inte.

iosib:

bryr mig inte tillräckligt mycket

då du inte agnostiker, då är du något som kallas positivist[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

din gud kanske hade en dålig dag?

jag hävdar att min gud aldrig har dåliga dagar då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

ateist

värdeuppgift:

ateist

Klorofyl:

ateist

alla ateister är agnostiker i viss utsträckning. "ateister har ingen tro och enbart förnuftet skulle inte kunna driva en ateist till orubblig övertygelse om att något definitivt inte finns." - richard dawkins[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

alla ateister är agnostiker i viss utsträckning. "ateister har ingen tro och enbart förnuftet skulle inte kunna driva en ateist till orubblig övertygelse om att något definitivt inte finns." - richard dawkins[love]

Richard Dawkins är själv inbiten ateist trots detta uttalande, jag har läst enormt mycket av och om honom ochs ett flera tal.

Det finns ett jättebra kapitel i The God Delusion om hur religiösa och andra har missciterat kända vetenskapsmän i syfte att få dom att låta religiösa, läs det. [y] [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

ateist
enorm
djävla
ateist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

alla ateister är agnostiker i viss utsträckning. "ateister har ingen tro och enbart förnuftet skulle inte kunna driva en ateist till orubblig övertygelse om att något definitivt inte finns." - richard dawkins[love]

Agnostiker är en som jag ser det är att man tror inte på gud, Men man säger inte heller att att han inte finns.

Som en Ateist är det väll att personen är emot Guds tron.
Och där bla inte tror på gud. Men är totallt emot Guds tron.

Så här tycker jag Jag tror inte på gud men jag är inte emot de som tror på Gud de som tror på gud kan skatta sig lyckade (tror jag) eftersom de som tror på Gud ser hopp och lycka på ett annat sätt.

Dock om man ska vara kristen då ska man väll vara katolik. Då får man dra till kyrkan och bikta sig.... (A)

Har för mig att det är Statistiskt sätt bevisat att om man gemför med en grupp från det katolika och den protostantiska gruppen så är den katolika den som har minst psyksjuka/självmord.

Allt eftersom man får lägga bort sin ångest när man biktar sig i den katolska kyrkan.

Det tror jag iaf.

Någon som intycker?

Förlåt om jag formulerar allt krångligt är trött ! 🙁


   
SvaraCitera

Jag är astigmatiker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Jag är astigmatiker

Vad har det med religion att göra?[party][tard]


   
SvaraCitera

iosib:

ateist=någon som bestämt förnekar existensen av gudar.

Det beror på om man är en stark eller svag ateist. Starka ateister förnekar en guds existens, svaga ateister säger att det än så länge inte finns några bevis som stöder guds existens.


   
SvaraCitera

Antiteist


   
SvaraCitera

ateist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ateist


   
SvaraCitera