Aviseringar
Rensa alla

Vad är emo?


Ämnesstartare

Vad definierar du som emo? (alt 1)Anser du att emo är förkortningen för emotional hardcore och enbart en musikstil och att många som lyssnar på detta råkar vara lika klädda? (alt 2)Eller är du en av de som anser att emo har utvecklats och nu även berör annan form av emotionell musik samt en mer visual kei/j-rockliknande stil?(alt 3) Eller har du helt egna definitioner?

För mig är emo en musikstil som är rotad ur punken, dvs det jag hade som alternativ 1.


   
Citera
Ämnesstartare

Emo är en livsstil. Som en blandning mellan fjortis och goth. Det inns olika sortes emos, typ de som bara gillar j-rock, de som bara gillar korn och de som bara gillar tokio hotel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emo kan vara en musikgenre.

Emo kan även vara en klädstil.

Emo kan även betyda en humörsstämning, ledsen, nere etc.

Emo kan även vara ett beteende; skrikig, cuttande och uppmärksamhetskåt.

Pale Enchantress:

Anser du att emo är förkortningen för emotional hardcore och enbart en musikstil och att många som lyssnar på detta råkar vara lika klädda?

De som endast kopplar ihop emo med musik nuförtiden är riktigt efter och trångsynta. Språket utvecklas och det har det alltid gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anser att det har blivit en stil nu för tiden, precis som hiphop, punk etc. Den blir vad folk gör den till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

5 allmän skabbunge.


   
SvaraCitera

Dagens emo är fjortisar, hela bunten.
annars: Vad emo egentligen är.


   
SvaraCitera

Emo är bara en klädstil idag, dom kan lyssna på 50 cent eller vad som helst[shake]


   
SvaraCitera

Emo är en musikstil som står för emotional hardcore. Fast ordet Emo har förlorat sin tidigare definition (som respekt och rasism har gjort) nu är det ett ord som beskriver någons utseende.

Fjortis
Hipphoppare
skatare
etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Emo kan vara en musikgenre.

Emo kan även vara en klädstil.

Emo kan även betyda en humörsstämning, ledsen, nere etc.

Emo kan även vara ett beteende; skrikig, cuttande och uppmärksamhetskåt.

Bra sammanfattning.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuförtiden verkar alla ha ett stort behov av att placera folk i olika fack... fjortis, emo etc. Lite onödigt men kanske också en sorts trygghet att "tillhöra" något.
Jag sågs som emo förut när jag klädde mig i svarta och randiga kläder, hade lång lugg och lyssnade på musik som räknades som "emo".
Menherregud jag orkade inte vara emo i längre än något år för oh, så uttjatat det blev efter ett tag... Det kändes mest som en trend.


   
SvaraCitera

ensekund:

Nuförtiden

[rolleyes]

Det har alltid legat i människans natur att placera allting i fack. Vi delar upp oss själva, djurvärlden, växtriket, naturlagar, ämnen och annat skojigt vi kan hitta på.

ensekund:

Lite onödigt men kanske också en sorts trygghet att "tillhöra" något.

Klart det är, och inget negativt i det! Människan är ett flockdjur i den bemärkelse att vi ofta lever i familjegrupper. Klart man vill tillhöra sin grupp! I tonåren vill man inte längre tillhöra familjegruppen och då söker man sig till likasinnade jämnåriga 🙂 pis of kejk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emo är när man har svart hår och känslor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Emo är när man har svart hår och känslor [y]

Det var faktiskt ett gulligt svar.


   
SvaraCitera