Aviseringar
Rensa alla

Vad är era åsikter om SD?


Waowt
Ämnesstartare

Som rubriken lyder så undrar jag vad era åsikter om SD - aka Sverigedemokraterna - är? Glad 
Allas åsikter är fria, så respektera varandras åsikter.


   
Citera

Tycker personer borde sluta kalla dom ett rasistiskt parti. Sedan på vissa frågor kan jag hålla med.


   
SvaraCitera

Helt ok. 


   
SvaraCitera

Sverigedemokraterna har blivit Sveriges mest stigmatiserade parti. Det är ganska sjukt hur det kunnat blåsa upp till en sådan storm som det varit de senaste åren. Det är en helt hysterisk mediekår som gör explosioner av gnistor. Mainstream-media skriker lungorna av sig av panik så fort SD kommer på tal, det går inte att föra en civiliserad diskussion. Vi inför en regel att varje gång media kallar SD för facistiskt eller rasistisk (oavsett om det är sant eller ej) måste de också göra en intelligent analys om vad exakt med SD:s politik de ogillar. Tonläget som är nu är intellektuellt fördummande och destruktivt. Det blir bara pajkastning och skitnödigheter, flosker och rena personangrepp. Nej. Nu sätter vi ner foten och pratar sakpolitik - för demokratins skull.

Jag är skeptiskt till deras analys om invandringen som roten till allt ont och anser att det är en ganska grov förenkling av våra samhällsproblem. 

Skål!


   
SvaraCitera

Dumkonservativa, populistiska och främlingsfientliga är de helt klart. Enögda och irrationella i sin rabiata kamp mot islam är de också. Till synes oförmögna att analysera någon politisk eller ekonomisk fråga utan att envisas med att härleda eller koppla den till invandring. Spelar det då någon som helst roll om de är öppet rasistiska eller ej?


   
SvaraCitera

lite upphetsande


   
SvaraCitera
mynona

Jag struntar som regel i allt som har med invandring att göra, därmed tråkas jag ut enormt av att de knappt är förmögna att tala om någonting annat.

De och deras väljare framstår, utifrån de gånger jag har haft med dem att göra och sett dem uttala sig, som om de är stolta över att vara anti-intellektuella och stolta över sina svårigheter att förstå någon form av mer avancerade resonemang, och de är därmed populister då de antyder att "vanligt folk" är dumma i huvudet genom att säga att de på grund av detta representerar den "vanliga människan". De gör intryck av att vilja fördumma debatten. 

De talar enbart om feminism och hbtq som något positivt när de kan använda det som ett vapen för att kritisera invandrare: i alla andra sammanhang är feminism, jämlikhet och hbtq "tramsfrågor".

De har under den gångna mandatperioden samarbetat med borgarna för att riva ned välfärden genom att stödja skattesäkningarna som finansierar den, och de har nu röstat ned en budget som i stora delar hade reparerat den välfärd de påstår sig vara för, och de har därmed slutgiltigt visat sig vara ett borgerligt högerparti. 

De är moralkonservativa populister som vill att vi ska bete oss som på 1950-talet, och de skrämmer mig och alla som inte vill motsvara deras ålderdomliga könsroller.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Ett parti som vågar att uttrycka sig utan att va reda vad andra tycker. Man vågar ha en politik som tar upp frågor som dom andra partier undviker.


   
SvaraCitera

Har inte tänkt på partiet så mycket i mitt liv. Så vill inte skriva något än.


   
SvaraCitera

Töntar.


   
SvaraCitera