Aviseringar
Rensa alla

Vad är falska människor?


Ämnesstartare

Många pratar om falska människor. Ofta i sammanhang som skitsnack. Skitsnack i säg betyder struntprat. Jag tycker själv att det inte hänger ihop.
Min tolkning egna av falska människor är mer personer med dubbelmoral, att de anklagar andra, konspirerar och går bakom ryggen, uttnytjar tillfällen.

Jag vill höra era åsikter om falska människor? Och vad är falsk, är det nödvändigtvis att man snackar skit?

I vilka tillfällen är det rätt att kalla någon falsk? När kompisar dubbel lurar varandra o sen att den ena upptäcker bara?När man snackat illa om en person för den behandlat den andra respektlöst?[surprised]

Försök komma på så mycket ni kan för besvara frågorna. Vore kul o se vad ni kan komma på genom tänka än som de flesta bara uttalar sig pga hat mot någon.


   
Citera
Ämnesstartare

sånadär som luras att dom är på riktigt, fast dom egentligen inte finns[sad]


   
SvaraCitera

chokichi:

Och vad är falsk

bloggare


   
SvaraCitera
smisk

Falsk = någon som ljuger medvetet för att såra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

falsk = någon som drar fördel av oärlighet, och skiter i vad det kostar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Falsk för mig = person som är trevlig mot personer när de pratar eller är i närheten men så fort de får chansen snackar skit om dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Falsk för mig = person som är trevlig mot personer när de pratar eller är i närheten men så fort de får chansen snackar skit om dem.

Vad är då snacka skit? Eftersom skitsnack betyder struntprat, hitta på lögner.. Men eran tolkning av snacka skit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokichi:

Vad är då snacka skit? Eftersom skitsnack betyder struntprat, hitta på lögner.. Men eran tolkning av snacka skit?

Säga negativa saker om en annan person bakom ryggen på denne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Säga negativa saker om en annan person bakom ryggen på denne.

Okej men egentligen skulle jag inte kalla det snacka skit om man hittar på negativa saker. Man kanske tycker illa om personen, men om man är tvungen prata med någon om denna personen och vill inte säga det rakt i ansiktet. Hur ska man gå till väga? Vore kul o se hur ni alla tänker här:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokichi:

Man kanske tycker illa om personen, men om man är tvungen prata med någon om denna personen och vill inte säga det rakt i ansiktet. Hur ska man gå till väga?

Då pratar man med någon om denna personen. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla människor är väl lite falska egentligen. Spelar ju ingen roll, så länge man inte skadar någon annan [tard] (Vad fan är det med dig, varit konstig hela veckan [mad] Jag vet inte [blush])


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske människor som ljuger konstant ?
eller ja vet faktiskt inte.
skitsvårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människor som låtsas vara vänner med en, men som snackar skit så fort du vänder ryggen till.


   
SvaraCitera

Folk som låtsas vara din vän. Man behöver inte ens snacka skit om den, bara den låtsas va din vän så räcker det för mig. Då är man falsk. Sen är det en helt annan sak att umgås med en person och va dens vän.

Sen kan man blir mer/mindre sårad av falskhet beroende på ens inställning...


   
SvaraCitera