Aviseringar
Rensa alla

Vad är falska människor?


Ämnesstartare

Falsk=Någon som låtsas bry sig och är liksom "fejktrevlig"men egentligen skiter i vilket


   
SvaraCitera

ceka92:

Falsk=Någon som låtsas bry sig och är liksom "fejktrevlig"men egentligen skiter i vilket

Hur avgör man då huruvida personen är trevlig på riktigt eller bara låtsas?
Personligen skulle jag föredra en person som spelar trevlig framför en som öppet visar förakt mot mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet jag inte


   
SvaraCitera

Falsk = motsatsen till äkta, dvs. någon vars egentliga intentioner motsäger handlingen i fråga (om man talar om goda handlingar)...typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Hur avgör man då huruvida personen är trevlig på riktigt eller bara låtsas?
Personligen skulle jag föredra en person som spelar trevlig framför en som öppet visar förakt mot mig.

Det märker man på tonfalllet och ögonen.
Visst, men det är jävligt förvirrande när den är ens kompis ena sekunden och andra astaskig o sen normal igen[n].
Förresten finns det ett till alternativ- att personen inte pratar me en alls istället så man slipper bli sårad om o om igen. (detta gäller inte min smått falska vän eftersom hon hänger med alla mina andra kompisar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Säga negativa saker om en annan person bakom ryggen på denne.

Roll on:

Då pratar man med någon om denna personen.

Det låter ju väldigt bra på papper, men hur ofta går man fram till någon och säger ex. "Jag tycker du har riktigt fula gympaskor. Din mamma verkar jävligt skum. Du är dålig på matematik. Du behandlar din flickvän som skit. Du pratar alltid om helt ointressanta saker och är patetisk. Att dansa lindy hop på fritiden är det lamaste jag någonsin hört"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera