Aviseringar
Rensa alla

Vad är fel?


Ämnesstartare

Jag är en 17årig tjej som har ett litet problem. Jag är 166 lång och brukar vanligtvis väga 52-56 kg nu har jag ökat drastiskt på en vecka eller mindre upp till 61 kg vilket jag själv tycker är konstigt, kan förövrigt säga att jag äter p-piller sen ett halvår tillbaka och får lite små ångest över att jag ökat i vikt så mycket på så kort tid..


   
Citera

När kommer barnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul..inget att skojja om. Jag har faktiskt precis kollat mig så gravid är jag inte!


   
SvaraCitera

5-9 kg på en vecka?

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja? det är inte precis normalt i mitt tillstånd eftersom jag tränar och äter precis som jag ska?


   
SvaraCitera

gick upp typ 6 kg av p-piller men det var på 3 månader


   
SvaraCitera

Mikaelas:

ja? det är inte precis normalt i mitt tillstånd eftersom jag tränar och äter precis som jag ska?

Ring vårcentralen? Låter ju helt jävla otroligt [crazy] vägde du dig för en vecka sedan och idag? Och det skilde 5-9 kg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag har hört de men att det ska slå till på en vecka trodde jag inte,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det gjorde jag? jag kollar med jämna mellanrum, och ringa vårdcentralen? varför då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte vet om du vägde 51 eller 56 för en vecka sedan, hur vet du då att du gått upp på en vecka?


   
SvaraCitera

Mikaelas:

Ja det gjorde jag? jag kollar med jämna mellanrum, och ringa vårdcentralen? varför då?

För det är helt stört att gå upp 5-9 kg på en vecka. Aldrig hört om något liknande. Min teori är att du knappt hade ätit något på flera dagar, druckit lite, hade inga kläder och var morgon när du vägde dig för en vecka sedan, och denna vecka har du käkat massor, har på dig massor med kläder på vågen, har mens, var kvällstid.. Då KANSKE det är möjligt att nå 5 kg på en vecka. Men högst otroligt. Det kanske är fel på din våg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iaf. Gå till doktorn och kolla. Vare sig du gått upp 5 kg, 9 kg eller något där emellan så är det ganska mycket för bara en vecka.


   
SvaraCitera

Har du svultit ner dig innan så är det ganska lätt att gå upp fort, men så fort? :s


   
SvaraCitera

Antingen käkar du för mycket eller så är du gravid. Oavsett vilket har du misslyckas brutalt med att placera din tråd.


   
SvaraCitera

tror att din våg el du har 1 förståndshandikapp


   
SvaraCitera