Aviseringar
Rensa alla

Vad är funk & soul?


Biologen:

Kan spela massa instrument (hähähä ). Men tänkte att jag kan spela antingen cello eller balalajka med fet dist och reverb. Eller en rivig synt om ni skulle digga det.

Har du en elektrisk balalajka vore det ju jävligt fett, men rivig synth låter ännu bättre eftersom det vore coolt att ha med något som inte är ett stränginstrument.

Biologen:

Ni var väldigt punk. Det var uppfriskande att se, blev sjukt inspirerad (som du kanske märker av mitt engagemang).

Åh, nice att du tycker [blush] En av de viktigaste idéerna bakom vår musik är att den absolut inte får vara tråkig och måste lämna någon form av reaktion hos de som bevittnar den :$


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Har du en elektrisk balalajka vore det ju jävligt fett, men rivig synth låter ännu bättre eftersom det vore coolt att ha med något som inte är ett stränginstrument.

Den är akustisk, går dock att koppla kontaktmickar (har gjort det förut).

Har en liten MicroKorgXL som man kan latja rätt bra med, kan bli najs.

Dold text: Själv är jag dock fett på idén med distad elcello. Kan få det att låta så jävla punk [cool]

Chi Huang Ti:

Åh, nice att du tycker [blush] En av de viktigaste idéerna bakom vår musik är att den absolut inte får vara tråkig och måste lämna någon form av reaktion hos de som bevittnar den :$

Det låter som en bra filosofi. Ville upp och dansa pogo på scenen men vågade inte [blush]
Och Albin såg lite plågad ut så tänkte att jag behövde vara vid hans sida [sad]


   
SvaraCitera

Biologen:

Har en liten MicroKorgXL som man kan latja rätt bra med, kan bli najs.

Jaa, har funderat på att köpa en sådan själv i typ sommar och sitta inlåst och göra massa konstig darkwave [blush]

Biologen:

Själv är jag dock fett på idén med distad elcello. Kan få det att låta så jävla punk

Det låter iofs asfett, visste inte att det fanns el-cellos ens :$ har du en sådan? Tänkte typ att cello lät bökigt och för långsamt, men nu låter det som väldigt bra idé!

Biologen:

Ville upp och dansa pogo på scenen men vågade inte

Haha, du borde ha gjort det [blush]

Biologen:

Och Albin såg lite plågad ut så tänkte att jag behövde vara vid hans sida

Haha, jag tror dock att han älskade spelningen innerst inne! :$


   
SvaraCitera

Dogsandhorses:

Har googlat, men hittar inte svaret där heller :/

Jo, det gjorde du.


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Jaa, har funderat på att köpa en sådan själv i typ sommar och sitta inlåst och göra massa konstig darkwave [blush]

Aa, fundera på om du vill ha första MicroKorgen eller XL-varianten. De är fina båda två och ändå rätt olika. Men är ju bara att gå och provspela mass syntar [love]

Chi Huang Ti:

Det låter iofs asfett, visste inte att det fanns el-cellos ens :$ har du en sådan? Tänkte typ att cello lät bökigt och för långsamt, men nu låter det som väldigt bra idé!

Aa, har en! Kan dema ljudet på fredag. Använder den mest för oljud/stämning snarare än melodi. Är ju så jävla svårt att spela [blush]

Chi Huang Ti:

Haha, du borde ha gjort det [blush]

Mm [sad]

Chi Huang Ti:

Haha, jag tror dock att han älskade spelningen innerst inne! :$

Ja, det gjorde han [love]


   
SvaraCitera

Biologen:

Musik blir inte så mycket bättre än så.

FUNKADELIC ÄR SÅ JÄVLA BRA


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

FUNKADELIC ÄR SÅ JÄVLA BRA

JA [love]

Mother of funk asså [love]

Och Eddie Hazel är nog en av mina absoluta favoritgitarrister [party]


   
SvaraCitera