Aviseringar
Rensa alla

Vad är grejen med Game of Thrones?


Ämnesstartare

Greken:
"Innegänget". Går du på högstadiet eller?

Nej men jag har den mentaliteten kvar då jag var en nörd på högstadiet och nu vet jag inte alls vem jag är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland tycker jag att det är för många och för långa konversationer mellan bara 2st.. de är ofta för cheesy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrioten:

Men varför? Vad har den som alla andra serier saknar? När tillochmed innegänget kollar menar jag.

Jag vet ej jag har inte segt den, men gissar att den har bra skådespelare, spänning, välgjord. Brukar vara därför folk gillar serier 


   
SvaraCitera

tro mig, riktigt spännande serie, första 2-3 avsnitt var väl ganska tråkigt eller annorlunda men när man kommer igång och börjar förstå då är det typ den roligaste serie som finns Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är för sexandet
håller mig till breaking bad


   
SvaraCitera

Tycker att den senaste säsongen är en rätt stor besvikelse. Stör mig något enormt på hur stor frihet regissörerna tagit sig med alla onödiga, idiotiska ändringar från böckerna och tillagda fillerscener som för det mesta är helt värdelösa. Det utdragna samtalet om skalbaggar gav mig kväljningar.


   
SvaraCitera

vet inte riktigt. det går att se på iaf. böckerna är rätt utdragna, men ibland så blir det sjukt skönt flyt i dem och man fastnar, men generellt förstår jag inte riktigt hypen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagan om Ringen är väl mer orealistiskt än GoT. Då har GoT en del magi och mystiska varelser ändå men känns mer verkligt.

Jag har inte läst böckerna, än, men serien har fått mig att fastna, även om jag blir väldigt sur när vissa personer dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillade mkt men sen slutade jag kolla å nu orkar jag inte ta tag i det

tkr den är lite överskattad men har förstått att många gillar så tänker ej kommentera så mkt mer eftersom jag inte sett hela


   
SvaraCitera
time
 time

Knekten:
Medeltida dvärgar som slåss. Nej tack. 

Detta återfinns inte i GoT.

Patrioten: För jag hatade båda de filmerna, det enda som funkar för mig i nördväg är Star Wars som är ett sant mästerverk.

GoT har mer likhet med Star Wars än med Sagan om Ringen, i ärlighetens namn. Game of Thrones handlar om politiska kamper, rebeller, krig och moralitet. Det går mer in på den personliga kampen mellan gott och ont (mer Star Wars) än vad Sagan om ringen gör. Orealistiskt är det inte, om du inte syftar på att det finns fiktiva varelser i serien, men det är inte ett hållbart argument då wookies och ewoks inte finns i vår värld heller.


   
SvaraCitera

Handlar mer om maktkampen mellan personer som försöker att ta över tronen än om magi och mystiska varelser. Känns lite som ett maktspel utspelat på medeltiden. Kan även berätta att alla personerna som det handlar om är människor. Magi används inte så ofta.

Jag är en person som egentligen brukar hatar fantasy. Både Star Wars och Lord of The Rings.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:
Du måste kolla för att förstå, man fastnat bara, och då gillar jag inte overkliga serier vanligtvis.

aah, en sån serie man måste kolla på för att förstå. intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FARGOO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Begriper det inte.


   
SvaraCitera

Tror den breda massan föll för den för att det är en massa nakna kvinnor och att folk ligger hela tiden. Sen fastnade de


   
SvaraCitera