Aviseringar
Rensa alla

vad är kärlek?


Vad är kärlek? Baby gör mig inte illa, gör mig inte illa, inge mer.


   
SvaraCitera
time
 time

Tindrande ögon och att hålla någon i handen och somna på någons bröstkorg efter snuskerier. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Tindrande ögon och att hålla någon i handen och somna på någons bröstkorg efter snuskerier.

Åh, saknar allt detta! [blush]--> [sad]--> [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att någon annan betyder mer för dig än dig själv.


   
SvaraCitera

När en person blir ditt allt, ochnär du förlorar den har du ingenting. Den känslan ungefär [cool]


   
SvaraCitera
mynona

Det är en känsla som ska kännas, inte beskrivas med med ord.


   
SvaraCitera
Paseo

En fet låt.
What is lööööv? Baby don't hurt me, don't hurt me, no more

mmmmm oerhört svårt att beskriva för kärlek är så stort och det går inte att förstå med ord

man måste uppleva det mmmmmmmmmmm [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är en känsla som ska kännas, inte beskrivas med med ord.

Mycket sant, vissa saker borde vi bara låta bli med våra ord :◊


   
SvaraCitera
Paseo

mynona:

Det är en känsla som ska kännas, inte beskrivas med med ord.

YES trodde inte någon annan på um var tillräckligt intelligent för att förstå det
gillar dig mynona


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läser psykologi som.svarar på detXD

increased heart rate
increase in sweat levels
blush
increased activity.in the amygdala


   
SvaraCitera

en känsla som lätt kan spåra ur..


   
SvaraCitera
mynona

oatsreuvaue:

Mycket sant, vissa saker borde vi bara låta bli med våra ord :◊

Ja. [y] Man sliter på vissa saker om man talar för mycket om dem.

Paseo:

YES trodde inte någon annan på um var tillräckligt intelligent för att förstå det
gillar dig mynona

Jag tror att de flesta förstår det, men har svårt att uttrycka det. Jag gillar dig också Paseo, jag anser att du är gullig och väntar mig att du nämner mig om du någon gång gör en till youtube-video om umare.

Paseo:

man måste uppleva det mmmmmmmmmmm [love]

Stora sinnen tänker likadant, no? [y]


   
SvaraCitera
Paseo

mynona:

jag anser att du är gullig och väntar mig att du nämner mig om du någon gång gör en till youtube-video om umare.

tihihihi. mmmm självklart

mynona:

tora sinnen tänker likadant, no? [y]

ahhh blev mkt mkt glad av att ngn tyckte samma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker på min kompis nu som brukar tjata på mig att "kärlek endast är resultatet av en rad kemiska reaktioner", vet ju att det ligger sanning i det.. men något mer är det ju trots allt! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är en känsla som ska kännas, inte beskrivas med med ord.

Den kan beskrivas mycket väl med poesi, musik och annan konst.

cuzIcan:

increased heart rateincrease in sweat levels blush increased activity.in the amygdala

Du beskrev just en förälskelse, inte kärlek. En förälskelse är en typ av psykos där hormonerna styr det mesta. Verkligheten har ingenting att säga till om förrän smekmånaden är över. Då kommer sanningen.

OF 5:

När man slutar föra ett logiskt resonemang.

Nja, räcker inte som definition eftersom du då får kärlek genom:

Myksa:

Alkohol, ett slag i huvudet och extrem trötthet.

PurpleMusicRain:

Tänker på min kompis nu som brukar tjata på mig att "kärlek endast är resultatet av en rad kemiska reaktioner",

Jo, det är sant det...men din kompis hade inte tillräckligt med självinsikt för att förstå att hens resonemang är ett resultat av elektrokemiska reaktioner i hjärnan.[wink] Ska man inte lita på kärlek så ska man inte heller lita på förnuftet eftersom båda är resultat av kemi och elektricitet.

Jag tror att det vi allmänt kallar för kärlek är en typ av biokemisk och psykologisk bindning. Det är därför det gör ont när man separeras från den man älskar. Det jag tycker är äkta kärlek är den kärlek som är fri, alltså villkorslös kärlek som inte ställer krav på den andre utan respekterar dennes frihet likväl som denne respekterar ens egen frihet. All annan typ av kärlek är känslomässiga bindningar med krav på individen, en typ av ömsesidig slaveri. Bindningar som orsakar osjälvständighet, som därför skapar svartsjuka, misstänksamhet, kontrollbehov o.s.v. Det är inte kärlek, det är desperation och parasitism, i bästa fall ömsesidig parasitism.

Äkta kärlek kommer inifrån och inte utifrån. Den är inte beroende av yttre faktorer. Äkta kärlek respekterar individers totala frihet.


   
SvaraCitera