Aviseringar
Rensa alla

Vad är kärlek?


Ämnesstartare

Paseo:

What is löööööv Hjärta


   
SvaraCitera
Paseo

kulturmarxisten:

woooooooo haha. Ok jag ska ju ha körkort på måndag dårå då ska jag göra sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som om det inte var länge sedan du eller någon annan skapade en tråd om detta.

Kärlek är enligt min uppfattning en kombination av attraktioner som som ser olika ut för olika personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

villkorslöst umgänge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett ord på sex bokstäver, o det är väl just det många kopplar till. 
- Let's make some kärlek. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints
själva begreppet tror jag många ser som en känsla. Sen kan man böja det och göra det till handlingar. I begreppet "kärleksfull", kan jag exempelvis se ett görande i, för det är något du är genom handlingar.

Sen är jag inte ens säker på om kärlek finns "På riktigt" därav anledningen till att jag svarade fantasi.

Jo något ogenomtänkt och naivt ser många det som en känsla, som om att man blir lyckligare. Problemet om man säger att kärlek är enbart en känsla eller en attraktion är att man öppnar dörren för cynisk manipulation, då är boken "the game" en bok om kärlek per excellence. Om kärlek är en känsla så behöver man ju bara gå till ett tivoli och käka mat tillsammans på dejt så känner man fjärilar i magen. Jag säger inte att det är dåligt att käka mat tillsammans, bara att begreppet kärlek blir rätt så urvattnat på mening då, som du själv påpekar.

isola:

oxytocin 

Om oxytocin är kärlek då är det kärlek att ta ett varmt bad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applepie01:

ett ord på sex bokstäver, o det är väl just det många kopplar till. 
- Let's make some kärlek. 

Du menar orgasm? Du visar bara min poäng desto tydligare, om kärlek är antal orgasmer, då blir det en valuta som vad som helst, röster, pengar ect. Kärlek blir då en marknad av orgasmer, dina relation blir då oundvikligen på ett plan att cyniskt manipulera så att du får som du vill ect. Igen varför behöver du då någon annan? Om du onanerar med hjälp av deras kroppar. Om det här är kärlek då jobbar jag hellre som professionell sexarbetare allvarligt talat, och konverterar orgasmerna till pengar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:
Du menar orgasm? Du visar bara min poäng desto tydligare, om kärlek är antal orgasmer, då blir det en valuta som vad som helst, röster, pengar ect. Kärlek blir då en marknad av orgasmer.

Nej, jag syftade inte specifikt på orgasmer. 
Det jag menade var, att när folk tänker på ordet kärlek.
SÅ är det väl inte särskilt många som först kommer och tänka på Leonardo DiCaprio, 
eller långa strandpromenader. Utan på att ha sex med en annan människa.
& i förhållanden har just sex en mycket stor del för många, vilket också är något skrattretande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applepie01: Nej, jag syftade inte specifikt på orgasmer. 
Det jag menade var, att när folk tänker på ordet kärlek.
SÅ är det väl inte särskilt många som först kommer och tänka på Leonardo DiCaprio, 
eller långa strandpromenader. Utan på att ha sex med en annan människa.
& i förhållanden har just sex en mycket stor del för många, vilket också är något skrattretande. 

Ja, vad är skillnaden menar du? Sedan att sex är en stor del för de flesta vad gäller relationer är väl en annan sak, än vad kärlek är? Eller? Sex kan både vara cyniskt manipulativ, men det kan också vara kärleksfullt och intimitet/ömhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:
Ja, vad är skillnaden menar du? Sedan att sex är en stor del för de flesta vad gäller relationer är väl en annan sak, än vad kärlek är? Eller? Sex kan både vara cyniskt manipulativ, men det kan också vara kärleksfullt och intimitet/ömhet.

Okej Okej, jag ger mig! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applepie01:

Okej Okej, jag ger mig! 😉

😀 jag är fan dum i huvudet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en varm känsla av närhet och empati. man känner den andras smärta.

det har jag lärt mig i ett förhållande med en patologisk narcissist, ett som jag ska lämna nästa gång vi träffas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tro mig, kärlek är inte distans. det är två personer som är trygga med varandra och utvecklar ännu bättre förmågor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:förhållande med en patologisk narcissist

pics pls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

pics pls

på honom? du kan få ett pm.


   
SvaraCitera