Forumet - Vad är meningen med livet

Vad är meningen med livet

2370 1 50

Spana också in:

vrukt:

Vad är det för grym och destruktiv skolplan du följer?! Dina lärare är onda!

Hahaha lite kanske,fast det är skitintressant ju :)

men jag tänkte, många säger uppnå sina mål, varför ska man uppnå sina mål? vad är det för mening med det? att dö lyckligt? varför ska man dö lyckligt?

och varför ska man föra arten vidare? varför finns hela planeten jorden? finns det någon mening med hela livet?
WickieWire:

men jag tänkte, många säger uppnå sina mål, varför ska man uppnå sina mål? vad är det för mening med det? att dö lyckligt? varför ska man dö lyckligt?

och varför ska man föra arten vidare? varför finns hela planeten jorden? finns det någon mening med hela livet?

Det enda som finns är välmående och man ska njuta av sin tid och sina medmänniskor! Frågar din lärare om mer så är han undergången själv! [mad] Meditera mera.
WickieWire:

Nej det gör han inte, det är bara jag som själv också försöker hitta meningen med livet, om detn u finns nån

Jahaa. Okej, vad lutar du mot?
WickieWire:

finns det ingen större mening än oss själva så får det väl vara så :)

Tycker du att individuellt självförverkligande är bäst eller vad tror du om ett mål som går utöver en själv, som alltså är större, är bättre?
vrukt:

Tycker du att individuellt självförverkligande är bäst eller vad tror du om ett mål som går utöver en själv, som alltså är större, är bättre?

Tror dels på att det finns något individuellt självförverkligande, annars skulle vi inte hänga fast vid livet så som vi gör och vara rädda för att dö.
men samtidigt fattar jagi nte vad en människa ska med livet till efter det att man har dött, så kanske lever vi för någonting större (är ej troende) frågan är bara vad det är, kanske är det någonting vi får redan på efter det att vi ar dött