Aviseringar
Rensa alla

Vad är meningen med livet?


bnjy
 bnjy
Ämnesstartare

Den här frågan har fått mitt liv att kännas meningslöst, deprimerande och har gjort att jag känt av en illvilja av att prata med vissa människor. Illvilja att prata med människor som tror att dem är bättre än andra för att dem kommer från en välbärgad familj, för att dem har bra betyg i skolan, för att dem är bra på en sport eller liknande. Jag kan inte förstå dem. Jag kan inte förstå hur dem kan vara så vilsna. Hur dem inte bryr sig om något. Många säger att meningen med livet är att föröka sig men vår värld är redan överbefolkad. Många säger att man ger sitt liv en egen mening men ens mening kan ju omöjligt vara att man ska spendera sina bästa år med att påbörja sin anpassning till samhället genom att slussas in i skolan och sedan tävla om högst betyg med sina kamrater, eller? Det kan inte heller vara att man ska skryta om sin flickvän eller om hur bra man är på fotboll. Mitt liv känns meningslöst. Jag har bra betyg utan att plugga hemma, jag har en flickvän och är relativt bra på fotboll men även om jag älskar att studera, min tjej och att spela fotboll så är det här bara saker jag använder för att inte sitta på mitt rum och tänka på den här frågan. Om meningen med mitt liv är "att ha skoj", "att studera", "att ge vår art en ny avkomma" eller liknande så kan jag knulla och sedan ta livet av mig. Så, vad är meningen med livet?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det finns ingen mening med livet.


   
SvaraCitera

Livet är helt meningslöst.

 


   
SvaraCitera
mynona

Man måste skaffa sig en egen mening med livet. Om de orsaker du räknat upp inte räcker som mening för dig så är det ju heller inte din mening. Alltså har du ännu inte funnit en. Fortsätter du att utforska dig själv finner du en. Tills dess för du slappna av. Jag har själv ingen mening med livet men det går uppenbarligen att kravla sig fram ändå


   
SvaraCitera

ann heberlein menar att livet är meningslöst. så jävla uppfriskande att höra det


   
SvaraCitera

Finns inget. Vill du ha mening får du skapa mening. 


   
SvaraCitera

Big women, big money, big fun.


   
SvaraCitera

att föra dina gener vidare. bilda en familj.

fast vissa kan ej, främst killar. som jag. pga loser.

är jätteledsen.


   
SvaraCitera

Big Booty B!tches> YT, det är allt. 


   
SvaraCitera

pyroteknik! och en fin burk läsk på det:)


   
SvaraCitera
reben

att fly från d


   
SvaraCitera

så kommer värsta plot-twisten att alla människor är skapta för att förinta ett alien släkte 


   
SvaraCitera

Livets mening är en mening man själv formar och väljer.


   
SvaraCitera
Draug

hittar man någon mening med det hela får man va nöjd. Tror dock att det är ganska individuellt, inget liv är exakt det andra likt, därför borde vi ju ha olika meningar med livet också.


   
SvaraCitera

Som ni skriver, d finns ingen förutfattad mening, livet är vad man gör det till. Med undantag för vissa utomstående faktorer, typ elaka människor, sjukdomar eller olyckshändelser som gör en illa. 

sedan är det självklart som så att inte alla föds under lika förutsättningar.

life's a bitch, an experiment made by something far away in tha outer space or some other universe, i think. Some kind of "god". Or simply nothing at all, we just live and die. Simple as fuck.  

Fyi, jag använde inte ens google translate för det där!!! Börjar lära mig att kommunicera på engelska i skriftspråk, så jävla kungligt!!!!!  


   
SvaraCitera