Aviseringar
Rensa alla

Vad är mitt problem?!?!?!


Ämnesstartare

Jag har inte haft så många killar, inget seriöst i alla fall. På stan och så är det skitmånga killar som försöker ragga upp/flörtar osv, så problemet är inte att jag inte får någon.. Jag tror att mitt problem är att jag inte hittar någon jag känner att jag kan lita på och som ser mig för den jag är. Det är såååå sjukt jobbigt :S För ett tag sedan gillade en kille mig och han var riktigt snäll och behandlade mig bra, men så av någon anledning gillade jag inte honom. Visst, jag gillade honom, men det var inte som jag var kär och för det blev jag helt arg på mig sjäv 😛 Men han tog liksom inte initiativ. Han var snygg och så, men jag ville att han skulle vara framåt, bjuda mer på sig själv, ha humor och charm. Då hade jag säkert fallit för honom..

Nu har detta liksom blivit ett problem för mig och jag har inte haft en långvarig pojkvän sedan jag va 15. Jag är med killar och jag vet att dom vill ha mig (detta låter fult men:P), men jag litar inte på någon och låter inte det bli något seriöst. När en kille säger "jag älskar dig" blir jag helt kall och tänker "nej, det gör han väl inte".. sedan stänger jag av mobilen. Vad fan, hjälp? :S HAHA 🙁


   
Citera

snacka om att förstöra för sig själv


   
SvaraCitera

17 år är ingenting. Jag är 21 och har inte haft flickvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elmas:

Det är inte det som är problemet. Läs och se..

Problemet är att du som 17-åring tycker att det är hemskt att inte ha haft ett s.k. "seriöst" förhållande sedan du var femton (=det var nog inte så seriöst). Du får helt enkelt kasta dig ut i oändligheten, take a leap of faith. Eller så använder du spray date.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radera inlägg bara, GÖR DET


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Problemet är att du som 17-åring tycker att det är hemskt att inte ha haft ett s.k. "seriöst" förhållande sedan du var femton (=det var nog inte så seriöst).

Men läs igenom ordentligt.. Jag sa:

"Jag har inte haft så många killar, inget seriöst i alla fall."

och längre ner..

"Nu har detta liksom blivit ett problem för mig och jag har inte haft en långvarig pojkvän sedan jag va 15."

Långvarig och seriös är inte samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elmas:

Långvarig och seriös är inte samma sak.

Men värt att ha en långvarig oseriös pojkvän då? Jag antog att man dumpade sådana. dessutom var jag extremt oseriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Men värt att ha en långvarig oseriös pojkvän då?

oseriös var han väl inte direkt..
men alla börjar ju någonstans..


   
SvaraCitera

Elmas:

På stan och så är det skitmånga killar som försöker ragga upp/flörtar osv

Eeh? And how is that? Do guys hit on you when you are visiting stores and so on? I'm sorry but I feel that you are getting the wrong picture about the guys that just want to be nice to you.

Hit on girls when you are in town? Nah.. never heard of anyone doing it and I doubt MANY does it on you.


   
SvaraCitera

Elmas:

Nu har detta liksom blivit ett problem för mig och jag har inte haft en långvarig pojkvän sedan jag va 15.

Hur långvarigt "förhållande" kan man ha haft när man är 15 hehe.

Jag blev inte kär på riktigt förens i somras, innan dess har jag bara haft KK just för att jag inte fått känslor för någon speciell. Ser inget problem med det alls, klickar det inte så gör det inte, punkt.

Det verkar finnas 2 typer av personer, de som tar bästa tillgängliga bara för att ha "nån". Och sen dem som hellre är singlar tills de träffar nån de verkligen vill vara med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Eeh? And how is that? Do guys hit on you when you are visiting stores and so on? I'm sorry but I feel that you are getting the wrong picture about the guys that just want to be nice to you.

Hit on girls when you are in town? Nah.. never heard of anyone doing it and I doubt MANY does it on you.

På kvällarna när man är på väg någonstans brukar man vara i stan.. och det är rätt mycket folk ute då som t.ex. samlas eller är på väg till någon fest osv. Sedan är det många killar som kör förbi på gatorna.. Vad är det du inte fattar?

Jag kan tänka mig att du bor i en liten by/håla där det inte är så mycket action.


   
SvaraCitera

Elmas:

Vad fan, hjälp?

Känner igen mig.
tror mycket handlar om att man vet att man kan få det man vill ha och därför vill man alltid ha mer, eftersom det går att få mer, få bättre. Dags att vakna upp till verkligheten och inse att man inte alltid kan få bättre och mer. utan man måste inse att en person inte har allt.

Nog förstår jag att du tycker det är jobbigt med jag älskar dig grejjen. Jag har pojkvän just nu, och han säger att han älskar mig, jag säger det inte tillbaka, inte mer med det.

Man får försöka jobba på det, sluta leta fel på personerna du träffar

Elmas:

Han var snygg och så, men jag ville att han skulle vara framåt, bjuda mer på sig själv, ha humor och charm.

alla kan dessutom inte vara rätt!

om du vill att något ska hända få du tala om det eller fixa det själv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

tror mycket handlar om att man vet att man kan få det man vill ha och därför vill man alltid ha mer, eftersom det går att få mer, få bättre. Dags att vakna upp till verkligheten och inse att man inte alltid kan få bättre och mer. utan man måste inse att en person inte har allt.

Ja, så var den nog med killen jag tog som exempel. Men om jag inte är kär i en kille kan jag ju inte stanna hos honom bara för att han är kär i mig och behandlar mig bra. Det blir ju varken rätt mig för eller honom. Men jag har alltid haft killar som sagt att de älskat mig och sedan behandlat mig som skit. Därför är det så svårt för mig att tro dem. Det jobbigaste är att jag varit kär i de killar som gjort såhär mot mig och när en kille väl fångat min kärlek har han den lääänge. Jag har så himla svårt för att släppa taget. Därför jämför jag många nya med mina ex, även om de behandlat mig illa.


   
SvaraCitera

Elmas:

Men jag har alltid haft killar som sagt att de älskat mig och sedan behandlat mig som skit.

been there!

Elmas:

. Jag har så himla svårt för att släppa taget. Därför jämför jag många nya med mina ex, även om de behandlat mig illa.

oh herregud skulle kunna varit jag själv som skrivit det där. SKOJA INTE.

dock har jag relativt lätt för att släppa känslor för killarna.

Du måste inse att du är värd bättre, det blir alldeles för destruktivt annars!
Men jag kan tänka mig att du är en sådan som gillar lite spänning, och de goa killarna saknar oftast det, det är du som måste visa vad du vill ha om du ska få det du vill ha. Kom ihåg det. kärlek uppstår kanske inte direkt. (som det varit i mitt nuvarande förhållande) det tar tid att växa fram, det behöver inte vara ögonblickskärlek liksom.. låt det ta tid och tala om för killen att du vill ha tid och inget "jag älskar dig" efter 4veckor eller vad det kan vara..


   
SvaraCitera

Elmas:

Sedan är det många killar som kör förbi på gatorna.. Vad är det du inte fattar?

Ye and that really means that they are hitting on you.[surprised] You talk about a serious relationship and give those examples about guys who are partydrunk...[rolleyes] I bet a drunk guy who is on his way to a party really wants a serious relationship!

Elmas:

Jag kan tänka mig att du bor i en liten by/håla där det inte är så mycket action.

Sure, the capital of Canada is an extremely small village[ops]

edit

Get out of your bubble of fantasy and start to hit on guys yourself...


   
SvaraCitera